Czy Twój blog prawniczy trafia do właściwej grupy odbiorców?

Zastanawiasz się co zrobić, aby Twój blog prawniczy był bardziej skuteczny, docierał do właściwej grupy potencjalnych odbiorców, a w konsekwencji przynosił więcej klientów? W dzisiejszym wpisie podpowiemy od czego zacząć.

Czy na pewno wiesz dla kogo chcesz pisać swój blog prawniczy?

Przede wszystkim musisz mieć jasno określoną grupę docelową. Wybór tematów i języka wypowiedzi musi odpowiadać oczekiwaniom Twoich odbiorców. Warto jasno określić: Czy reprezentujesz interesy np.: pracodawcy czy pracownika? Dewelopera czy nabywców mieszkań lub jednych i drugich? Lekarzy, szpitale czy poszkodowanych pacjentów na skutek błędu lekarskiego? Pisanie o wszystkim i na każdy temat nie ma sensu. Klienci szukają prawników, którzy mają jasno sprecyzowany obszar specjalizacji i potrafią spojrzeć na problem z ich perspektywy. Nie oczekują neutralnych artykułów – takich są tysiące i najczęściej niewiele wnoszą. Ponadto nawet w skomplikowanych stanach prawnych oczekują opowiedzenia się prawnika za konkretnym rozwiązaniem, zajęcia stanowiska w sprawie.

Inspiracją dla tematów publikacji może być orzecznictwo, dyskusje polityczne, medialne tematy czy interesujące przypadki z Twojej praktyki.

Nie zapomnij o optymalizacji słów kluczowych

Pamiętaj że treści które piszesz w Internecie adresowane są tak naprawdę do dwóch odbiorców: klientów i Googla.
Już w trakcie pisania artykułów należy zawsze pamiętać, aby zoptymalizować treść pod kątem wyszukiwarki. Właśnie dzięki temu niektóre artykuły są częściej wyszukiwane i czytane, a inne rzadziej.

Istotnym elementem poza tematyką i stylem publikacji umieszczanych na blogu jest ich struktura jak i zawartość słów kluczowych w tekście.

Ważne jest, aby postawić się w pozycji swoich klientów i przedstawić problemy prawne w sposób zrozumiały dla nich. Zadaj sobie pytanie: Czego szukają klienci, gdy mają konkretny problem? W treści publikacji powinny zostać użyte słowa kluczowe, które mogą wpisywać do wyszukiwarek klienci. Trzeba zdać sobie sprawę, że klienci najczęściej nie mają wiedzy prawniczej dlatego też często frazy, które wpisują w wyszukiwarki są zupełnie inne niż te które wpisałby prawnik.

Czytelnicy cenią jasno sformułowane teksty z przejrzystymi podtytułami. Takie teksty są także wyżej oceniane przez Google. Warto w podtytułach umieszczać słowa kluczowe.

Pamiętaj, też żeby nie przesadzić z „nafaszerowaniem” tekstu frazami kluczowymi, bo to wygląda sztucznie, i taki tekst też źle się czyta. Użyjmy tyle słów kluczowych, by tekst pozostał logiczny i atrakcyjny. Liczy się jakość, a nie ilość. Nie należy nigdy zapominać, że mimo wszystko teksty są pisane przede wszystkim dla klientów. Dobrze napisany tekst może zdziałać dużo więcej, nawet bez słów kluczowych, niż słaba jakościowo treść nasycona dużą ilością fraz.
Pamiętajmy też, że jeżeli przesadzimy z frazami kluczowymi to robot wyszukiwania może uznać nasz tekst za mało wartościowy spam.

Call to action

Postaw się na miejscu klienta, który ma np. życiowy problem i nie wie co zrobić, nie ma wiedzy prawniczej, jest zagubiony i nierzadko przerażony. Ułatw mu podjęcie decyzji. Pamiętaj, by w każdym ze swoich postów umieścić wezwanie do działania tzw. “call to acton”. Wezwanie do działania najczęściej przybiera formę guzika z konkretną informacją np. zachętą do skontaktowanie się z Tobą w celu przeprowadzenia wstępnej konsultacji lub spotkania.

Wideo

Jeżeli chcesz się wyróżnić z tłumu prawniczego to dobrym pomysłem mogą być filmy wideo. Twórz krótkie filmy dotyczące tematyki bloga, przesyłaj je do serwisu YouTube i dołączaj je do swoich postów na blogu! Zapewnia to dobrą widoczność w sieci.

Prawieoprawie