Jak Google widzi stronę twojej kancelarii prawnej?

Każdy z nas chciałby, by jego strona zajmowała wysokie pozycje wyników wyszukiwania. W pogoni za tym celem chwytamy się coraz to nowych narzędzi i technik, których efektem ma być lepsze pozycjonowanie naszej strony w sieci. Zamiast podążać za każdym popularnym trendem w walce o pozycję naszej strony, warto zadać sobie nieco inne pytanie – jak naszą stronę ocenia algorytm wyszukiwarki Google i co wpływa na tą ocenę?

Oczywiście ciągłe zmiany algorytmu Google nie pozwalają osiągnąć stuprocentowej pewności na temat tego, które działanie przyniesie nam najlepsze korzyści. Niemniej jednak za każdym razem polegać możemy na pewnych fundamentalnych zasadach.

Liczba linków przychodzących

Jest to pytanie o to, ile stron do nas linkuje? Im większa jest liczba powiązań naszej strony z innymi stronami, tym większe szanse, że algorytm Google uzna naszą stronę za godną uwagi, podnosząc jej pozycje w wynikach wyszukiwania. Cenne są tu linki przychodzące ze stron zbliżonych tematyką do naszej działalności. Sprawa wydaje się prosta, a jednak. Pomyśl przez chwilę ile obcych stron linkujesz na stronie swojej kancelarii? Widzisz już jak trudno zdobywa się wartościowe linki.

Jakość linków przychodzących

Najbardziej wartościowymi linkami są te, pochodzące od popularnych, godnych zaufania portali. Jednym z parametrów określających jakość strony jest Page Rank, system oceniający indeksowane strony www według określonej wartości liczbowej, w skali 1-10. Im wyższy jest Page Rank stron, które do nas linkują, tym również ocena naszej strony ulegnie zwiększeniu. Page Rank każdej strony www w sieci możemy sprawdzić na stronie page-rank.pl. Warto jednak wiedzieć, że ostatnia aktualizacja Page Rank miała miejsce w grudniu 2013. Innym parametrem określającym jakość strony jest Domain Authority, które możemy sprawdzić za pomocą narzędzia Open Site Explorer.

Ruch na stronach linkujących

Nie bez znaczenia pozostaje też liczba odwiedzających, generowana przez strony, które do nas linkują. Ocenę ruchu na stronie pokazuje np. narzędzie zwane Alexa Rank. W przeciwieństwie do Page Rank, im mniejszy wskaźnik uzyskuje nasza strona tym jest bardziej wartościowa.

Wiek strony

Wiek strony możemy sprawdzić za pomocą narzędzia http://www.dns.pl/cgi-bin/whois.pl. Z punktu widzenia pozycjonera, cenne dla nas są oczywiście strony działające długo, o dobrej reputacji. O linki z nich pochodzące powinniśmy zabiegać.

Czas ładowania się strony

Czas ładowania serony mimo, że z punktu widzenia użytkownika nie ma aż tak dużego znaczenia, za to ma ogromne znaczenie z punktu widzenia wyszukiwarki Google. Jak długo powinna ładować się strona? Trudno jednoznacznie powiedzieć. Przyjąć jednak możemy, że strona ładująca się w 1-1,5 sekundy to dobry wynik. Szybkość ładowania strony można sprawdzić za pomocą darmowych narzędzi takich jak Pingdom.

Pozycjonowanie on-site

Pozycjonowanie on-site czyli działania, które wykonać możemy na naszej stronie – temat co najmniej na doktorat. O tym jak powinna być zbudowana nasza strona, pisać będziemy jeszcze dokładniej. Starając się uogólnić, wskazać należy, że dla wyników wyszukiwania naszej strony mają znaczenie szczególnie: słowa kluczowe użyte w tekstach na stronie, słowa kluczowe w tytułach i meta danych strony, unikalne teksty na stronie oraz przyjazne adresy url.

Swoje działania promocyjne powinniśmy więc dobierać z myślą o tych właśnie zasadach. Synergia public relations i pozycjonowania może dać naszej stronie bowiem bardzo wiele. Efekty naszej pracy możemy też łatwo sprawdzać po każdej aktualizacji Googla.