Po co kancelarii wizytówka Google Moja Firma?

Google Moja Firma, czyli wizytówka firmowa w Google, to wciąż jeszcze świeży produkt, który może się okazać świetnym narzędziem promocji kancelarii prawnych. Mogłoby się wydawać, że sama wizytówka nie jest tak istotnym elementem marketingu w sieci jak strona internetowa, profile w mediach społecznościowych, czy blogi firmowe. Nie jest tak jednak do końca.

Wizytówka Google (Google My Business) pozwala, małym nakładem pracy, zwiększyć widoczność kancelarii w wynikach wyszukiwania, a także w mapach Google. Warto więc ją posiadać. Właściwa optymalizacja wizytówki pomoże efektywnie promować naszą działalność, szczególnie wtedy, gdy zależy nam na zaistnieniu w świadomości lokalnych klientów, np. firm z naszego miasta. W przypadku podmiotów z branży prawniczej, tak mocno przecież skupiających się na budowaniu wizerunku w sieci jak i poza nią, wizytówka Google Moja Firma wydaje się absolutnie niezbędnym narzędziem.

Google Moja Firma – element większej całości

Wizytówka Google Moja Firma jest elementem spójnego panelu, usług Google skierowanych do biznesu, w jego skład wchodzą m. in. Mapy Google oraz wdrożony ostatnio kreator stron internetowych.

Dobrze opracowana wizytówka to szansa na większe zainteresowanie ze strony klientów, nie tylko dzięki lepszej widoczności w wynikach wyszukiwarki, ale również możliwości aktywnego zarządzania – za jej pośrednictwem – profilem internetowym kancelarii. Mamy tu na myśli zarówno wspomnianą wyżej integrację z innymi aplikacjami Google i reklamami AdWords, jak również treściami pochodzącymi ze strony internetowej kancelarii, czy też z bloga, które możemy publikować w ramach wizytówki jako wpisy. Google My Business jest de facto wygodnym i wielofunkcyjnym narzędziem, dzięki któremu – szczególnie niewielka firma – może samodzielnie promować swoją działalność. Finalnie, wizytówka Google Moja Firma, może stać się głównym źródłem informacji o kancelarii w sieci, wszystko zależy od tego jak mocną stronę internetową posiadamy.

Podstawowe atuty wizytówki Google

  • Pojawia się obok wyników wyszukiwania (jako dodatkowe miejsce gdzie obecna jest nasza firma).
  • Pojawia się w lokalnych wynikach wyszukiwania, w mapce Google przed innymiwynikami.
  • Umożliwia kompleksową prezentację firmy w Google.
  • Wspiera profil firmy w Mapach Google.
  • Wizytówka posiadające opinie klientów doskonale budują wizerunek kancelarii.
  • Daje możliwość aktualizowania informacji dotyczących kancelarii.
  • Wykorzystuje szeroką społeczność Google.
  • Jest skutecznym narzędziem pozycjonowania.
  • Daje wgląd w statystyki ruchu.
  • To kolejna możliwość pozyskiwania zainteresowanych internautów.
  • Aplikacja jest responsywna – dostosowana do urządzeń mobilnych.
  • Jest łatwa w tworzeniu i bieżącym zarządzaniu.

Aby ją stworzyć, wystarczy wejść na stronę business.google.com i kierować się wskazówkami.

Wizytówka a SEO

Google wyświetla wizytówki analizując je w oparciu o kilka czynników – trafność, odległość i rozgłos.

Trafność – czyli faktyczna przydatności wizytówki jako odpowiedzi na pytanie użytkownika. Warto więc dodać do wizytówki kancelarii informacje o firmie, które mogą pomóc Google lepiej zrozumieć naszą działalność i dopasować naszą wizytówkę do odpowiednich zapytań użytkwoników.

Odległość – jaka dzieli naszą firmę (adres wpisany w wizytówce) od faktycznej lokalizacji użytkownika.

Rozgłos – ilość informacji w sieci jaka prowadzi do naszej firmy, liczba linków kierujących do naszej strony internetowej, pomocne są też opinie klientów dodawane do wizytówki oraz posty dodawane do wizytówki.

Jakich błędów nie popełnić?

Co prawda – trudno tu o większe błędy – warto jednak wziąć pod uwagę kilka niezbędnych wskazówek, dzięki którym wizytówka naszej kancelarii w Google będzie atrakcyjniejsza dla odbiorców. Zwróćmy więc uwagę m.in. na:

  • wybór kategorii (im precyzyjniej skorelowana z profilem działalności – tym wyniki wyszukiwania będą efektywniejsze),
  • nazwę firmy (oczywiście nie możemy jej zmieniać, jednak warto czasem dokonać niewielkich zmian np. rozszerzając nazwę o prosty opis działalności, tak by zwrócić uwagę tych internautów, na którym zależy nam najbardziej),
  • dane adresowe (pamiętajmy, aby były konkretne, nawet z podaniem dzielnicy, w której działa nasza kancelaria, czy też z wyszczególnieniem godzin pracy),
  • zdjęcia (powinny być jak najlepszej jakości, są to zdjęcia: na okładkę, firmy (siedziby), zespołu, produktów i inne),
  • komentarze i opinie ( zadbajmy o to by zadowoleni klienci zostawiali swoje opinie, wykażmy się również w miarę aktywną postawą wobec nich – nie reagujmy jedynie na negatywne, ale doceńmy w krótkich słowach również pozytywne),
  • posty (aktualizujmy wizytówkę o nowe informacje, posty sprawiają, że wizytówka nabiera wartości, wspierają budowanie pozycji wizytówki w lokalnych wynikach wyszukiwania).

Po uzupełnieniu wizytówki aktywujemy ją po otrzymaniu od Google kodu PIN, dzięki niemu zweryfikujemy i potwierdzimy wizytówkę.

Cały proces tworzenia wizytówki Google Moja Firma nie zabiera zbyt wiele czasu – warto zatem poświęcić chwilę, aby ją stworzyć – pozwoli to nie tylko lepiej „prezentować” kancelarię w Internecie, ale również aktywnie zarządzać różnymi „kategoriami” naszej aktywności w ramach rozbudowanego panelu Google dla firm.