Marketing internetowy to nie tylko SEO

Monokultura nigdzie się nie sprawdza, a może być ryzykowna. To samo dotyczy działań marketingowych.

W ostatnim czasie SEO (optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) stało się synonimem marketingu internetowego dla firm prawniczych. Trudno zaprzeczyć, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek ma ogromne znaczenie, ale nie powinna być jedynym celem strategii marketingowej. Koncentrując wszystkie działania i wysiłki tylko na SEO, w rzeczywistości dajesz przewagę konkurencji i bierzesz też na siebie bardzo duże ryzyko.

Dywersyfikacja działań

Dywersyfikacja działań marketingowych może wzmocnić markę kancelarii online i jej obecność w internecie. Nie bój się próbować czegoś nowego.

Media społecznościowe to dzisiaj obowiązek. Istnieją setki platform społecznościowych. Angażowanie się w jak największą ich liczbę jest złym sposobem na inwestowanie czasu, pieniędzy i wysiłku. Na pewno warto korzystać z Facebooka i Twittera, aby promować swoją kancelarię. Facebook nadal jest zdecydowanie najważniejszym platformą social media, jeśli chodzi o kancelarie, ale Twitter nie jest zbyt daleko w tyle.

Ponad połowa wszystkich użytkowników Facebooka loguje się do swoich kont co najmniej raz dziennie. Skorzystaj z tego i upewnić się, że kancelaria oferuje interesujące treści, które widzą potencjalni klienci w internecie i dbaj o interakcję każdego dnia. Nie bój się myśleć nieszablonowo. Próbuj wykorzystywać w promocji inne platformy, które oferują inne sposoby promowania usług prawnych, a dodatkowo nie ma tam jeszcze dużej konkurencji, co można wykorzystać.

Przejrzy bazę swoich klientów.

Czy na pewno klienci wiedzą dokładnie co robisz? Czy znają cały zakres oferowanych przez Ciebie usług? Czy tylko znają Cię jako kancelarię np. od praw pracy bo w tym zakresie im pomagałeś? Wykorzystaj media społecznościowe do zarządzania relacjami z klientem i pokazania co masz do zaoferowania. Nawiąż kontakt ze swoimi klientami, prosząc ich, aby pozostawili opinię. Wykorzystaj media społecznościowe do podjęcia badań na temat ich doświadczeń. Słuchaj uważnie i bierz pod uwagę każdą krytykę, daj swój czas i uwagę.

Zbieraj referencje

Warto zbierać pozytywne recenzje internetowe. Najczęstszym sposobem pozyskania klienta jest dzisiaj  polecenie. Szacuje się, że 46 procent ludzi, gdy szuka prawnika, poprosi o polecenie znajomego, członka rodziny lub znajomego prawnika. Aż 88 procent osób zaufa opiniom online tak samo jak osobistemu poleceniu znajomego lub członka rodziny. Dziewięćdziesiąt procent konsumentów wskazuje, że opinie online wpływają na ich decyzję o zakupie.

Ważne jest też aby zawsze odpowiadać na wszystkie negatywne opinie. Chociaż czasem łatwiejsze może się wydawać ich zignorowanie, to nigdy nie należy chować głowy w piasek, koniecznie trzeba odpowiadać na wszystkie negatywne opinie w internecie.

Ciekawa strona internetowa

Nie bez znaczenia jest przyjazny dla użytkowników interfejs Twojej strony. Użytkownicy szukają miejsc, które są łatwe w obsłudze, przyjemnie zaprojektowane i pełne informacji, których potrzebują. Poznaj użytkownika! Nie wystarczy skupić się na treści i projektowaniu, w pierwszej kolejności konieczne jest zrozumienie użytkownika. Zrozumienie czego chce i potrzebuje? Nie oszczędzaj na projekcie i pamiętaj, aby uaktualnić swój projekt, co kilka lat, aby nadążyć za najnowszymi trendami i innowacjami.

Masz tylko 20 sekund lub mniej, aby zrobić pierwsze wrażenie. Badania pokazują, że użytkownicy będą szukać tylko na stronie głównej przez 20 do 50 sekund. Biorąc pod uwagę, że użytkownicy mogą łatwo zamknąć Twoją stronę i przejść na stronę konkurencji, warto przemyśleć co zamierzamy pokazać odwiedzającym w ciągu zaledwie 20 sekund?

Zastanów się czym Twoja kancelaria wyróżnia się na rynku? Jaka jest Twoja unikalna propozycja? Może Twoje usługi kosztują mniej. Może masz więcej doświadczenia niż ktokolwiek inny w tej dziedzinie. Może oferowany przez Twoją kancelarię poziom obsługi jest wyjątkowy?

Używaj słów oszczędnie. Treść powinna zachęcić czytelnika do kliknięcia na kolejną podstronę i do kontaktu z kancelarią. Jeśli chodzi o treść i design, jakość zawsze zwycięża nad ilością. Użytkownicy nie chcą czytać długich, gęstych akapitów tekstu. Upewnij się, że treść jest tak jasna i zwięzła jak to możliwe, upewnij się, że grafika dodaje jasności treści. Bez względu na to, jak interesująca jest treść, strona nie może być po prostu tylko tekstem.