Dlaczego warto zoptymalizować stronę internetową Twojej kancelarii pod wyszukiwanie głosowe?

Jeśli szukasz sposobów na pokonanie konkurencji, zoptymalizuj stronę kancelarii pod kątem wyszukiwania głosowego (voice search).

Dlaczego tak ważne jest zoptymalizowanie strony pod katem wyszukiwania głosowego?

Jak wiadomo z natury jesteśmy leniwi. Posiadanie wiadomości na wyciągniecie ręki okazuje się być za mało. Wolimy nawet nie podnosić palca jeżeli jest możliwość przeszukiwania Internetu za pomocą wyszukiwania głosowego.

Wyszukiwanie głosowe cały czas rozwija się i wypiera tradycyjne formy wyszukiwania. W 2016 roku 20% wszystkich wyszukiwań Google stanowiły komendy głosowe, 55% nastolatków i 41% dorosłych osób korzysta każdego dnia z wyszukiwania głosowego – a trend jest wzrostowy.

Co warto podkreślić, usługa wyszukiwania głosowego jest stale udoskonalana, co będzie mieć istotny wpływ w najbliższym czasie na jeszcze większy wzrost popularność tego typu wyszukiwania. Rosnący trend korzystania z wyszukiwarek za pomocą głosu wpływa jednocześnie na zmniejszenie ilości wyszukiwań w tradycyjny sposób z wykorzystaniem klawiatury. Według prognoz ComScore, w 2020 roku ponad połowa wyszukiwań będzie oparta o wyszukiwanie głosowe.

Co oznacza wzrost znaczenia wyszukiwania głosowego dla strategii pozycjonowania strony internetowej Twojej kancelarii?

Jeżeli myślisz o wyszukiwaniu głosowym, to przede wszystkim musisz upewnić się, że strona Twojej kancelarii jest przyjazna dla urządzeń mobilnych.

Jak sprawdzić czy Twoja strona jest mobilna? – pisaliśmy już o tym na naszym blogu w jednym z ostatnich wpisów.

Obecnie prawie 60 procent wyszukiwań przeprowadzanych jest na urządzeniach mobilnych. Strona dostosowana do urządzeń mobilnych jest dzisiaj koniecznością. Zwłaszcza, że wyszukiwanie głosowe odbywa się na urządzeniach mobilnych.

Jeśli Twoja witryna nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych, oznacza to też wolne czasy ładowania. Ponad połowa klientów opuszcza stronę, jeżeli ładuje się ona dłużej niż 3 sekundy.

Przydatnym narzędziem do sprawdzenia aktualnego czasu ładowania się strony na urządzeniach mobilnych jest https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl

Zweryfikuj słowa kluczowe pod kątem wyszukiwania głosowego

Nie koniecznie słowa kluczowe odpowiednie dla wyszukiwania tradycyjnego będą skuteczne w przypadku wyszukiwania głosowego. Nie mówimy tak jak piszemy. Więc opracowując strategię SEO dla wyszukiwania głosowego na urządzeniach mobilnych, musimy myśleć jak wyszukiwarka głosowa wykorzystująca urządzenia mobilne.

Przede wszystkim zapytania w wyszukiwaniu głosowym są znacznie dłuższe niż wpisywane ręcznie. Zapytania zadawane są zazwyczaj naturalnym językiem i mają postać pełnych zdań zamiast krótkich, uproszczonych słów kluczowych. Użytkownicy szukają odpowiedzi na pytania typu: gdzie, jak, kiedy, co, kto, dlaczego. Dzięki naturalnie zadawanym zapytaniom, można lepiej poznać potrzeby i intencje klientów. Ponadto użytkownicy oczekują wyświetlenia bardzo dokładnych i trafnych rezultatów z odpowiedzią na pytanie.

Wyszukiwanie głosowe zmienia model optymalizacji strony, w którym to znacznie większą uwagę przykładać powinno się na optymalizację nie pod frazę kluczową, a pod tematykę. W wyszukiwaniu głosowym jeszcze większego znaczenia nabiera wartość treści. Każdy content tworzony na stronę internetową musi odpowiadać na jakieś pytanie.

Rezultat osiągnąć można poprzez dodanie nowych lub odpowiednie przeredagowanie obecnych treści bądź wykorzystując model FAQ (najczęściej zadawane pytania) czy stosując schemat treści Q&A (pytania i odpowiedzi). Korzystne będzie również zoptymalizowanie strony internetowej Twojej kancelarii pod kątem długich, wielowyrazowych fraz (long tail), które bardziej odpowiadają rozbudowanym zapytaniom z wykorzystaniem wyszukiwania głosowego.

Na rynku dostępne są narzędzia, które pozwalają przewidzieć pytania zadawane przez klientów wyszukiwarce. Jednym z popularniejszych programów tego typu jest Answerthepublic.com.

Zoptymalizuj stronę pod kątem lokalnego SEO

Zapytania głosowe są 3-krotnie częściej oparte na lokalizacji niż wyszukiwania tekstowe. Przy wyszukiwaniu głosowym ważna stała się lokalizacja, z której jest wysyłane zapytanie. Wyszukiwarka Google na jej podstawie przefiltrowuje wyniki i pokaże tylko te, które mogą zainteresować użytkownika.

Istotne znaczenie ma prawidłowe skonfigurowanie strony internetowej pod względem fraz kluczowych dostosowanych do lokalnych użytkowników. Ważne jest aby wszystkie dane kancelarii takie jak adres, telefon kontaktowy lub godziny otwarcia na stronie internetowej i profilu Google Moja Firma były aktualne.

Prawieoprawie