10 funkcjonalności LinkedIn przydatnych w promocji kancelarii

W dzisiejszym wpisie prezentujemy kilka naszym zdaniem praktycznych, a nie zawsze znanych czy wykorzystywanych funkcjonalności LinkedIn, które mogą być pomocne w pozyskiwaniu nowych kontaktów czy promowaniu   kancelarii.

1. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe

Jeżeli chcesz promować swoją kancelarie pamiętaj aby w swoim profilu umieścić istotne dla Twojej specjalizacji słowa kluczowe, które potencjalni klienci mogą wpisywać w wyszukiwarki znajdujące się w serwisie. Dzięki temu będziesz łatwiejszy do odnalezienia, Twój profil będzie pojawiał się w istotnych z perspektywy Twoich usług wyszukaniach. Słowa kluczowe warto wpleść w nagłówek, podsumowanie, zainteresowania, dotychczasowe stanowiska pracy, doświadczenie, posiadane umiejętności.

 

2. Publikowanie artykułów na LinkedIn

Jeżeli nie masz własnego bloga i nie wiesz czy sobie sam/a z nim poradzisz można zacząć od publikowania artykułów na LinkedIn. Jest bardzo intuicyjne dzięki prostemu edytorowi tekstu. Ponadto do artykułów można dodawać grafiki, video, linki a także sprawdzać aktywności użytkowników.

Musimy jednak pamiętać, że generalną zasadą content marketingu jest publikowanie artykułów we własnych mediach, ponieważ tylko w ten sposób mamy pełną kontrolę nad publikowana treścią.

napisz publikację

 

3. Korzystanie z hasztagów

Dodawanie hasztagów do publikacji

Używaj hasztagów publikując swoje treści na LinkedIn. Dzięki temu jesteś w stanie wyjść ze swoimi publikacjami poza ograniczoną sieć swoich kontaktów.

Wyszukiwanie po hasztagach

Obserwuj także wybrane hasztagi. Dodając i usuwając swoje ulubione hasztagi tworzysz listy tematów, które chcesz obserwować i możesz przeglądać wpisy innych osób, które nie należą do Twojej sieci. Daje to też możliwość komentowania wokół obszarów Twojej specjalizacji pod postami do których dzięki hasztagom uzyskujesz dostęp.

 

4. Zapisywanie publikacji

LinkedIn daje możliwość zapisywania postów czy artykułów. To bardzo przydatna funkcja bo nie zawsze mamy czas na przeczytanie od razu interesującego nas artykułu, który wyświetlił się na LinkedIn albo chcemy zachować sobie jakiś ciekawy post.  

Klikając ikonę „Więcej” w prawym górnym rogu zawartości, którą chcesz zapisać wybieramy opcję „Zapisz” . Na dole ekranu pojawi się baner, który zawiera łącze do zapisanej treści.

zapisz publikację

 

5. Przycisk „Obserwuj”

Przycisk „Nawiąż kontakt” przy profilu osobistym można zastąpić przyciskiem „Obserwuj”. Dzięki temu nie będziemy otrzymywać zaproszeń od osób, których nie znamy, a  w zamian będą mogły te osoby nas obserwować.

Badania pokazują, że osoby obserwujące profil danego użytkownika są dużo bardziej zainteresowane treściami, które publikuje ta osoba w serwisie. Ponadto, gdy ktoś nas obserwuje to wszystkie nowe treści przez nas publikowane lub udostępnione są wyświetlane w jego kanale informacji.

Jak zmienić przycisk przy swoim profilu? W ustawieniach prywatności należy włączyć opcję „Obserwujący”  i automatycznie zmieniony zostanie przycisk działania na profilu osobistym.

przycisk obserwuj

 

6. “Znajdź w pobliżu” na LinkedIn

Funkcja „Znajdź w pobliżu” dostępna jest jedynie w aplikacji mobilnej Dzięki tej funkcji możemy zobaczyć innych członków LinkedIn, którzy mają włączoną tą funkcję w zasięgu bluetooth. Funkcja „Znajdź w pobliżu” najlepiej sprawdza się podczas szkoleń czy konferencji, gdzie w szybki sposób możemy dodawać nowopoznane osoby do sieci naszych kontaktów.

Aby uruchomić funkcję włączamy bluetooth na telefonie, wchodzimy w aplikację LinkedIn i klikamy “Moja sieć”, a następnie “W pobliżu”. Aplikacja od razu wyszukuje inne osoby, w odległości do 30 metrów, które w tej samej chwili mają włączoną funkcję “znajdź w pobliżu”.

znajdź w pobliżu

7. Komunikacja w grupie

LinkedIn podobnie jak inne media społecznościowe daje możliwość tworzenia rozmów grupowych. Do rozmowy można dodać aż 50 osób. Wystarczy kliknąć ikonę „Wiadomości” i wybrać opcję „Nowa rozmowa w grupie”, w dalszej kolejności wybierając osoby które chcemy dołączyć do danej rozmowy.

komunikacja w grupie

 

8. Opcje komunikatora

Komunikator na urządzeniach mobilnych daje możliwość nie tylko wysyłania wiadomości tekstowych ale posiada wiele dodatkowych funkcji m.in. takich jak: możliwość wysyłania wiadomości głosowych, wideo, a nawet pokazywania swojej dostępności z Kalendarza Google.

chat

 

9. Spersonalizowany URL LinkedIn

Warto spersonalizować adres URL do profilu na LinkedIn. Najlepiej jeżeli będzie on wyglądał tak: https://www.linkedin.com/in/imie-nazwisko. Taki adres wygląda profesjonalnie szczególnie gdy udostępniamy link do naszego profilu w mailach czy wpisujemy na wizytówce.

Jak zmienić adres do swojego konta? Wystarczy wejść w edycję swojego profilu i  wejść w zakładkę „ Edytuj profil publiczny i adres URL”, gdzie znajduje się opcja zmiany niestandardowego adresu URL.

spersonalizowany adres url

 

10. Wizytówka QR

Zamiast wysyłać link do swojego profilu na LinkedIn możesz wysłać kod QR. Możesz dodać ten kod także do wizytówki czy innych materiałów drukowanych.  To prosty sposób do dzielenia się swoim profilem także poza siecią internetową. Swój kod QR znajdziesz, klikając jego ikoną, w pasku wyszukiwania LinkedIn ale tylko w aplikacji mobilnej.

QR kod

Przeczytaj także:
Twój profil na LinkedIn może być lepszy

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /wp-content/themes/dialy-theme/includes/single/post-info.php on line 4
Prawieoprawie