12 wskazówek – od czego zacząć budować kancelarię
Myślisz o założeniu kancelarii, a może prowadzisz już jednoosobową kancelarię, ale czujesz, że stoisz w miejscu i chciałbyś ją rozwinąć? Przygotowaliśmy kilka wskazówek, które wierzymy, że okażą się pomocne.
1. Skoncentruj się na jednej dziedzinie prawa
Znajdź swoją niszę. Skup się na jednej dziedzinie prawa od samego początku. Skup się na określonym obszarze, dając w ten sposób potencjalnym klientom i innym prawnikom możliwość zapamiętania Ciebie jako osoby od konkretnych problemów prawnych.
Prawnicy często nie wytrzymują presji i biorą wszystkie pojawiające się zlecenia najczęściej w obawie przed brakiem wystarczającej ilości pracy z zakresie wybranej specjalizacji. To powoduje, że zamiast się rozwijać rozpraszają swoją energię i czas. Jeśli nie skoncentrujesz się, nie osiągniesz sukcesu. Prawnicy specjalizujący się konkretnym obszarze są w stanie rozwiązywać problemy szybciej, efektywniej, a tym samym zapewnić konkurencyjne ceny.
2. Bądź sobą i odróżnij się od innych
Bądź sobą, nie rób tego co robią Twoi konkurenci. Wyróżnij się! Większość stron internetowych kancelarii jest bardzo podobnych do siebie. Prawnicy często kopiują działania marketingowe innych prawników stając się coraz bardziej podobni do siebie. Bądź odważny i kreatywny, nie bój się próbować nowych rozwiązań.
3. Zbuduj zespół z zaufanych ludzi
Zacznij budować od samego początku zespół, który pomoże Tobie rozwinąć Twoją kancelarię. Jeśli będziesz wszystko robić sam, bieżące tematy tak Cię przytłoczą, że zabraknie Tobie czasu na rozwój. Dobór właściwych osób to nie jest prosta sprawa, ważne żebyś pracował z ludźmi, którym możesz ufać, którzy będą czuli się częścią zespołu odpowiedzialnego za wspólny rozwój.
4. Bądź dostępny dla klientów
Czas jest najcenniejszym towarem. Twoim priorytetem powinna być elastyczność i dostępność dla klientów. Najczęstszym zarzutem w stosunku do prawników jest brak możliwości szybkiej komunikacji. Jeśli będziesz ignorował swoich klientów i potencjalnych klientów to nie osiągniesz sukcesu.
5. Podziękowań nigdy nie za dużo
Mów swoim klientom i pracownikom jak bardzo ich cenisz. Bądź szczery w pokazywaniu swojego uznania innym. Wprowadzaj element ludzki do wszystkiego co robisz. Bądź miły dla swojego zespołu i klientów. Stwórz kancelarię, która będzie przyjaznym miejscem pracy, ale niepozbawionym konieczności stałego podnoszenia kompetencji i stałego rozwoju. Nie zapominaj jednak, że musisz być wymagający przede wszystkim w stosunku do siebie, a potem do całego zespołu.
6. Zadbaj o spójny przekaz
Upewnij się, że kancelaria ma spójny wygląd. Czy na pewno wszystkie osoby nadają ten sam komunikat klientowi. Ważne żeby za każdym razem przekaz był taki sam. Zadbaj aby prawnicy traktowali klientów zawsze w ten sam ustalony sposób.
7. Bądź pomocny
Rozwiązuj problemy klientów. Czy usługi, które oferujesz klientom są zawsze tym co naprawdę potrzebują i czy będą mieć dla nich wartość? Czy są warte swojej ceny? Nie staraj się sprzedawać za wszelką cenę.
8. Wyjdź poza swoją strefę komfortu
Nigdy nie bój się próbować czegoś nowego. Szukaj zawsze nowych rozwiązań, nie spocznij na laurach, żeby robić wszystko według utartych ścieżek. Zawsze szukaj nowych rozwiązań, próbuj. Gdy przestaniesz być innowacyjny przestaniesz się rozwijać.
9. Kontroluj finanse
Nie zaniedbuj nigdy tej sfery działalności. Zaplanuj budżet na rozwój Kancelarii. Jeżeli nie jesteś w stanie pokryć kosztów związanych z rozwojem z zysku to poszukaj finansowania zewnętrznego, ale nie rezygnuj z rozwoju. Na bieżąco systematycznie śledź wydatki i przychody przynajmniej w okresach miesięcznych.
10. Planuj
Określ ramy czasowe dla poszczególnych działań i koniecznie je spisz. Takie planowanie dyscyplinuje – bądź uczciwy w stosunku do siebie.
11. Bądź konsekwentny
Bez ciężkiej i konsekwentnej pracy nie odniesiesz sukcesu. Niech drobne porażki cię nie zniechęcają. Aby zobaczyć efekty potrzeba wytrwałości i czasu.
12. Buduj relacje
Od samego początku postaw na budowanie relacji bez tego nie rozwiniesz swojego biznesu. Wykorzystaj do tego wszelkie możliwe kanały, także media społecznościowe.
Skontaktuj się z trzema do pięciu potencjalnymi klientami, czy źródłami polecenia w tygodniu – w każdym tygodniu! – niezależnie od tego, jak bardzo jesteś zajęty. Umów się na kawę, lunch.