7 powodów, dla których warto prowadzić blog
Blog to obecnie chyba najczęstszy przejaw aktywności internetowej prawników w sieci. Prawnicza blogosfera rozwija się i rośnie z roku na rok, wraz z każdym kolejnym blogiem. W Internecie istnieją prawnicy, którzy właśnie za pomocą bloga wypracowali i ugruntowali swoją pozycję na rynku. Tworząc wizerunek specjalisty trzymającego rękę na pulsie z powodzeniem pozyskują w ten sposób zlecenia. Dlatego wszystkim prawnikom, którzy zastanawiają się nad blogiem, dajemy dziś jasny komunikat. Oto 7 powodów, dla których warto prowadzić blog. Argumenty, z którymi naszym zdaniem trudno polemizować.
Tworzy relacje
Dziś liczy się już nie tylko „bazowa” strona WWW. Ogromny nacisk kładziony jest na budowę profesjonalnych profili w serwisach społecznościowych i blogów firmowych, które często egzystuję nawet bez strony firmowej. Dziś liczą się bowiem te „płaszczyzny” zapewniające interaktywność obu stronom relacji, której często firma nie jest w stanie zbudować za pomocą strony internetowej.
Buduje długi ogon
Różnorodna treść (pozostająca jednak w określonym bloku tematycznym, czyli zachowująca w oczach Google wysoki standard merytoryczny) zwiększa potencjał SEO całej witryny (również strony kancelarii o ile blog jest z nią zintegrowany, mówiliśmy o tym w tym wpisie) – m.in. poprzez budowanie szerokiej bazy słów kluczowych, które występują w wielu zapytaniach internautów. Dobrze zbudowany długi ogon słów kluczowych pozwoli stronie bloga na zaistnienie w ogromnej liczbie wyników wyszukiwania. Nie trzeba przecież być pierwszym w wynikach wyszukiwania na słowa „kancelaria nieruchomości radom” by czerpać korzyści z klientów wchodzących na stronę z fraz „umowa darowizny a umowa sprzedaży nieruchomości”, „sprzedaż nieruchomości zwolniona z pcc”, „roszczenia z tytułu zerwania umowy przedwstępnej” i wielu innych.
Pozyskuje linki dla strony
Treści dostępne na blogu muszą być pisane z myślą o użytkownikach. Pomagając im znaleźć rozwiązanie swojego problemu blog ma doprowadzić do „akcji”. Jak nietrudno się domyślić, będzie nią aktywne zaangażowanie internauty, który „poda” blog dalej czy to w linku wklejonym w dyskusji na popularnym forum czy na swojej stronie internetowej lub blogu, ale również w social mediach. Zdobyte w ten sposób linki wzmacniają pozycję strony bloga, a jeśli jest to blog zintegrowany ze stroną kancelarii, to takie działanie przekłada się na jej pozycję.
Google lubi blogi
Faktem jest, że wyszukiwarka Google promuje strony, które są cały czas uzupełniane o nowe treści. Blog z racji swojej formy wymusza na nas jego częstą aktualizację, dodawanie nowych wpisów i interakcje z użytkownikami. To wszystko daje wyraźny sygnał wyszukiwarce. Oczywiście trudno przy pomocy bloga toczyć wojnę o pozycję w wynikach wyszukiwania z popularnymi serwisami prasowymi. Zdecydowanie poprawia on jednak nasze szanse na zaistnienie w gronie najlepszych wyników wyszukiwania.
Spojrzenie na problem oczami klienta
Blog przybliża nas do klientów w sposób bezpośredni umożliwiając nawiązanie relacji. W parze z nią idą problemy naszych klientów. By je rozwiązać, czy też dać odpowiedź rozmówcy, często musimy spojrzeć na sprawę z innej perspektywy. Zrozumienie interesu klienta w branży usług prawnych jest wartością samą w sobie. Dodatkowo, nowy punkt widzenia pomaga nam podnieść jakość swoich usług, a także lepiej spełnić oczekiwania klientów.
Kreuje eksperta
Ten punkt nie potrzebuje chyba specjalnego komentarza. Szczególnie w branży usług prawnych sprzedaż wymaga od prawników wizerunku specjalisty dysponującego fachową wiedzą. Dostarczając dobrej jakości treści budujemy swoją wiarygodność w oczach klienta. Przekonuje bowiem nas wszystkich świadomość tego, że mamy do czynienia z profesjonalistą (a nawet pasjonatem) i kimś, kto chce się z nami podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem dotyczącym branży, w której działa. Szczególnie doceniane są treści o charakterze poradnikowym i branżowe ciekawostki. Występowanie w roli obeznanego z nowościami rynkowymi eksperta zawsze wpływa na pozytywny odbiór autora bloga.
Pokazuje wartości
Punkt ten pomimo, że ostatni to wcale nie jest mniej ważny niż reszta. Budując relacje z czytelnikami, opowiadając historie, komentując ważne problemy musimy pamiętać o tym by za każdym razem pokazywać wartości, na których najbardziej nam zależy. Nie ma bowiem lepszego miejsca niż blog na to by pokazać swoim potencjalnym klientom z kim mają do czynienia. Między słowami opowiedzieć o sobie i wartościach, które są dla nas najważniejsze.