Inbound Marketing – recenzja książki
Na naszym blogu będziemy starać się polecać książki, które naszym zdaniem mogą być pomocne w zarządzaniu kancelarią czy budowaniu przewagi konkurencyjnej na rynku.
Dzisiaj polecamy książkę autorstwa Briana Halligan i Dharmesha Shah zatytułowaną „Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu”
Książka w prosty i przystępny sposób pokazuje jak w praktyce zaistnieć w sieci. Cała filozofia inbound marketingu jest spójną koncepcją łączącą elementy marketingu w wyszukiwarkach, mediów społecznościowych oraz blogosfery. Strategia inbound marketingu nie ma nic wspólnego z promocją poprzez agresywna reklamą, której tak bardzo obawiają się adwokaci i radcowie prawni. To strategia, polegająca na publikowaniu wartościowych dla potencjalnych klientów, zoptymalizowanych pod kątem wyszukiwarek, treści, a następnie rozpowszechnianie ich za pomocą takich kanałów marketingowych jak blogi branżowe czy portale społecznościowe. Poprzez te działania odbiorcy samodzielne mają odnaleźć nadawcę danego przekazu reklamowego. Celem jest przyciągnięcie określonej grupy docelowych odbiorców, zbudowanie z nimi trwałej relacji, zaangażować klientów w działania marketingowe, a w rezultacie, zwiększenie sprzedaży usług prawnych.
Dlaczego inbound marketing, bo internet pozwala konkurować i zaistnieć tak samo małym jak i dużym kancelariom. Nie wymaga wielkich nakładów finansowych, a raczej przemyślanej koncepcji i systematyczności. Daje duże możliwości promocji usług, co ważne zgodne z zasadami etyki tak radców prawnych jak i adwokatów. I jeszcze jeden istotny element – dzisiaj bardzo niewiele kancelarii, zwłaszcza wśród tych mniejszych, podejmuje jakiekolwiek działania promocyjne, więc dość łatwo można zostać zauważonym w sieci.
Miłej lektury!