Content marketing jako sposób na promocję kancelarii
Jednym z trendów w marketingu usług prawniczych, który w ostatnich latach wyjątkowo się rozwinął, jest content marketing. W dzisiejszym wpisie postaramy się przybliżyć czym jest oraz wskazać korzyści płynące z content marketingu.
Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców.
Co często jest jednak błędnie rozumiane, content marketing nie polega na pisaniu jak największej liczby publikacji. To przede wszystkim sztuka zrozumienia i zaspokojenia potrzeb klienta.
Chcąc w sposób skuteczny dotrzeć do danej grupy klientów, ważne jest aby przeanalizować charakterystyczne cechy interesującej nas grupy, jej zainteresowania i ustalić z jakich mediów korzysta.
Dotarcie do odbiorcy w przypadku content marketingu powinno się jednak odbywać nieinwazyjnie. Content marketing ma być alternatywą do irytującej większą część osób nachalnej reklamy.
Warto podkreślić, że ciekawy content nie opiera się tylko na artykułach. Dzisiaj użytkownicy internetu doceniają wizualne materiały, które też chętnie rozsyłają dalej. Odbiorcy oczekują treści, które będą miały wartość edukacyjną lub rozrywkową.
Do najpopularniejszych form content marketingu można zaliczyć:
- artykuły,
- ebooki,
- prezentacje multimedialne,
- filmy,
- webinary,
- ikonografiki,
- wykresy.
Do najpopularniejszych narzędzi content marketingu według danych Content Marketing Institute należą:
Oczywiście content marketing może być realizowany poza internetem. Wartościowe treści mogą być dostarczane klientom za pomocą prasy branżowej, gazetek, folderów czy ulotek.
Strategia oparta na content marketingu jest strategią długofalową, na efekty musimy najczęściej poczekać – warto wykazać cierpliwość i konsekwencję w działaniu.
Badania Kapost&Eloqua wskazują, że zwrot z inwestycji (ROI) w porównaniu do tradycyjnego marketingu jest 23% większy.
Wśród korzyści płynących z content marketingu wskazać należy przede wszystkim to, że dobrze przygotowana i konsekwentnie wdrażana strategia marketingu treści:
- „generuje 3 razy więcej leadów (potencjalnych klientów) niż tradycyjny marketing przy jednoczesnej oszczędności kosztu o 62%”,
- „buduje pozytywne skojarzeń z marką – 82% konsumentów odbiera pozytywniej firmę po zetknięciu się z jej treściami content marketingowymi” ,
- buduje wizerunku eksperta i lidera opinii w danej tematyce,
- zwiększa rozpoznawalności kancelarii w sieci,
- buduje relacje pomiędzy kancelarią a klientami,
- zwiększa widoczność w wyszukiwarce (SEO).
„Według Content Marketing Institute marketerzy przeznaczają obecnie 32% swojego budżetu właśnie na content marketing, a 60% z nich zamierza zwiększyć wydatki z nim związane w przeciągu najbliższych 12 miesięcy”.
Wydaje się, że zwłaszcza w marketingu usług prawniczych, w usługach bogatych w wiedzę, warto przemyśleć i zaplanować strategię content marketingu. Zdecydowanie lepiej pokazać, że się na czymś znamy poprzez interesujące publikacje niż o tym tylko mówić. To dużo bardziej wiarygodna forma promocji dostarczająca też wiele narzędzi, pozwalających zwiększać konwersję oraz budować relacje z klientami.