Bądź bardziej skuteczny w promowaniu swojej kancelarii na Facebooku
Dzisiaj proponujemy kilka informacji, które pozwolą Waszej kancelarii lepiej zaplanować strategię bloga prawniczego na Facebooku. To co pewnie większość z Was zauważyła, jeżeli macie fanpage na Facebooku, to spadek w zasięgu publikowanych postów. To oczywiście celowa polityka Facebooka mająca na celu nakłonienie nas do wykupienia reklam. Średni zasięg postu wynosi obecnie około 6-8% naszych fanów. Trudno zaprzeczyć, że to mało satysfakcjonujące rezultaty. Co możemy zrobić, aby nie inwestując znacznych środków finansowych, zwiększyć zasięg na Facebooku, a tym samy skuteczność naszych działań promocyjnych.
Odpowiednie godziny publikacji postów
Przede wszystkim rozpocząć od analizy grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć!
Sprawdźmy w jakich godzinach nasz grupa docelowa jest najbardziej aktywna w mediach społecznościowych i jak zmienia się ta aktywność w poszczególne dni tygodnia? (szczególnie pomiędzy dniami pracy a weekendem)
Według danych Hootsuite najlepiej wrzucać posty od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem wtorku) w godzinach 12-15 a w soboty i niedziele pomiędzy 12 -13. Ale to nie musi być idealny czas dla naszej grupy docelowej, to tylko ogólna średnia. Całkiem dobre efekty może przynosi również umieszczanie postów w ciągu tygodnia pracy w godzinach rannych 7-9 i wieczornych 19-22. Sprawdźmy to sami i nie bójmy się eksperymentować. Czasem właśnie publikowanie w godzinach nietypowych może przynieść zaskakujące rezultaty, choćby dlatego, że nie bijemy się o przyciągniecie uwagi z konkurencją, a przy mniejszej liczbie publikacji mamy większe szanse, że nasz post zostanie zauważony.
Wykorzystujmy narzędzia Facebooka, które pozwalają na przykład zaplanować godzinę publikacji. Nawet jeśli w ciągu dnia biegamy na rozprawy czy na spotkania z klientami to nic nie stoi na przeszkodzie aby nasze posty publikowane były w najbardziej efektywnym czasie.
Kim są nasi fani?
Sprawdźmy kim są nasi fani i czy taka struktura odpowiada ustalonej przez nas grupie docelowej. Jeśli dojdziemy do wniosku, że struktura fanów odbiega od naszych wstępnych założeń to znaczy, że powinieneś przeanalizować i zweryfikować działania związane z promocją fanpage’a.
Co lubi nasza grupa fanów
Postarajmy się zbadać jakiego rodzaju treści i w jakiej formie (filmiki, zdjęcia, grafika, linki) najbardziej angażują naszą grupę docelową? Facebook stara się dostarczać treści wysoko angażujące i dopasowane do profilu każdego z użytkowników, wykorzystując do analizy m.in. historię like’ów, share etc. W zależności też od pory dnia starajmy się dostosowywać tematykę publikacji. W godzinach pracy najczęściej użytkownicy zaglądają do mediów społecznościowych, aby na chwilę odreagować, dać sobie trochę wytchnienia i luzu od pracy, więc nie wrzucajmy ciężkich wymagających przemyślenia treści. W ciągu dnia to czas raczej na rozrywkę (może jakaś anegdota z sądu, żart o prawnikach, informacja o spotkaniu integracyjnym). W godzinach wieczornych możemy oferować treści bardziej ambitne, wymagające skupienia, dłuższe filmiki (np. informacje o zmianie przepisów, filmy pokazujące jak zarejestrować spółkę).
Pamiętajmy, że całkiem sporą dawkę informacji statystycznych udostępnia nam sam Facebook, więc korzystajmy z tych narzędzi.
Zwiększ liczbę postów
Dzisiaj czas „życia” postu to około 2 godziny więc oczywistym jest, że jeżeli chcemy zwiększyć zasięg to powinniśmy publikować częściej niż raz dziennie. To na pewno przyniesie wymierne efekty ale pod warunkiem, że mamy o czy pisać i treści będą wartościowe, interesujące dla odbiorców. Nie róbmy tego jednak nigdy na siłę, kosztem jakości naszego fanpage’a.
Ważna jest atrakcyjność postu
Facebook przypisuje do każdego postu wagę według pewnych algorytmów, w których istotnymi czynnikami m.in. jest to czy jest to post tekstowy czy z filmem czy może zdjęciem, znaczenie ma liczba polubień postu i szybkość ich uzyskiwania, a także choćby takie czynniki jak to kto udostępnił post czy jest to osoba mająca szeroką i aktywna siec kontaktów, czy post jest masowo ukrywany. Im post bardziej atrakcyjny według algorytmu Facebooka tym większy jest jego zasięg.
Jakie rodzaje postów są dla algorytmu najbardziej atrakcyjne?
W celu zwiększenia zasięgu dodawajmy filmy na Facebooku gdyż takie posty generują 16% większe zainteresowanie niż takie, w których umieszczone są zdjęcia.
W przypadku linków duże znaczenie ma jakość źródła, a więc istotne jest czy jest to serwis/blog, który ma dużo interakcji społecznościowych, jaka jest jego oglądalność itd.
Objętość postów
Krótkie posty są bardziej angażujące. Użytkownicy Facebooka nie chcą czytać długich postów. Optymalna objętość tekstu, jaki powinniśmy zamieścić na Facebooku, to do 50 znaków.
Z kolei najlepsza długość filmu na potrzeby Facebooka to między 30 a 45 sekundami. Tyle swojego czasu użytkownicy FB są skłonni poświęcić na zapoznanie się z filmem.
Nie kupujcie fanów
Na pewno bardzo złym rozwiązaniem jest kupno fanów. W rezultacie tak naprawdę zmniejszamy zasięg swoich postów wśród rzeczywistych fanów, a dodatkowo nie możemy liczyć na jakąkolwiek interakcję ze strony kupionych „martwych” fanów, co w konsekwencji także wpływa na ostateczny rezultat zasięg postu.
Wypróbujcie płatną reklamę
Zupełnie innym tematem jest przeznaczenie nawet niewielkich kwot na reklamę na Facebooku. Można naprawdę osiągnąć zaskakująco dobre wyniki. To jest cały czas miejsce gdzie można promować się za rozsądną kwotę. Promujmy posty zachęcające raczej do polubienia strony, a nie pojedynczej usługi.