Bądź bardziej skuteczny w promowaniu swojej kancelarii na Facebooku

Dzisiaj proponujemy kilka informacji, które pozwolą Waszej kancelarii lepiej zaplanować strategię bloga prawniczego na Facebooku. To co pewnie większość z Was zauważyła, jeżeli macie fanpage na Facebooku, to spadek w zasięgu publikowanych postów. To oczywiście celowa polityka Facebooka mająca na celu nakłonienie nas do wykupienia reklam. Średni zasięg postu wynosi obecnie około 6-8% naszych fanów. Trudno zaprzeczyć, że to mało satysfakcjonujące rezultaty. Co możemy zrobić, aby nie inwestując znacznych środków finansowych, zwiększyć zasięg na Facebooku, a tym samy skuteczność naszych działań promocyjnych.

Odpowiednie godziny publikacji postów

Przede wszystkim rozpocząć od analizy grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć!
Sprawdźmy w jakich godzinach nasz grupa docelowa jest najbardziej aktywna w mediach społecznościowych i jak zmienia się ta aktywność w poszczególne dni tygodnia? (szczególnie pomiędzy dniami pracy a weekendem)

Według danych Hootsuite najlepiej wrzucać posty od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem wtorku) w godzinach 12-15 a w soboty i niedziele pomiędzy 12 -13. Ale to nie musi być idealny czas dla naszej grupy docelowej, to tylko ogólna średnia. Całkiem dobre efekty może przynosi również umieszczanie postów w ciągu tygodnia pracy w godzinach rannych 7-9 i wieczornych 19-22. Sprawdźmy to sami i nie bójmy się eksperymentować. Czasem właśnie publikowanie w godzinach nietypowych może przynieść zaskakujące rezultaty, choćby dlatego, że nie bijemy się o przyciągniecie uwagi z konkurencją, a  przy mniejszej liczbie publikacji mamy większe szanse, że nasz post zostanie zauważony.

Wykorzystujmy narzędzia Facebooka, które pozwalają na przykład zaplanować godzinę publikacji. Nawet jeśli w ciągu dnia biegamy na rozprawy czy na spotkania z klientami to nic nie stoi na przeszkodzie aby nasze posty publikowane były w najbardziej efektywnym czasie.

Kim są nasi fani?

Sprawdźmy kim są nasi fani i czy taka struktura odpowiada ustalonej przez nas grupie docelowej. Jeśli dojdziemy do wniosku, że struktura fanów odbiega od naszych wstępnych założeń  to znaczy, że powinieneś przeanalizować i zweryfikować działania związane z promocją fanpage’a.

Co lubi nasza grupa fanów

Postarajmy się zbadać jakiego rodzaju treści i w jakiej formie (filmiki, zdjęcia, grafika, linki) najbardziej angażują naszą grupę docelową? Facebook stara się dostarczać treści wysoko angażujące i dopasowane do profilu każdego z użytkowników, wykorzystując do analizy m.in. historię like’ów, share etc. W zależności też od pory dnia starajmy się dostosowywać tematykę publikacji. W godzinach pracy najczęściej użytkownicy zaglądają do mediów społecznościowych, aby na chwilę odreagować, dać sobie trochę wytchnienia i luzu od pracy, więc nie wrzucajmy ciężkich wymagających przemyślenia treści. W ciągu dnia to czas raczej na rozrywkę (może jakaś anegdota z sądu, żart o prawnikach, informacja o spotkaniu integracyjnym). W godzinach wieczornych możemy oferować treści bardziej ambitne, wymagające skupienia, dłuższe filmiki (np. informacje  o zmianie przepisów, filmy pokazujące jak zarejestrować spółkę).

Pamiętajmy, że całkiem sporą dawkę informacji statystycznych udostępnia nam sam Facebook, więc korzystajmy z tych narzędzi.

Zwiększ liczbę postów

Dzisiaj czas „życia” postu to około 2 godziny więc oczywistym jest, że jeżeli chcemy zwiększyć zasięg to powinniśmy publikować częściej niż raz dziennie. To na pewno przyniesie wymierne efekty ale pod warunkiem, że mamy o czy  pisać  i treści będą wartościowe, interesujące dla odbiorców. Nie róbmy tego jednak nigdy na siłę, kosztem jakości naszego fanpage’a.

Ważna jest atrakcyjność postu

Facebook przypisuje do każdego postu wagę według pewnych algorytmów, w których istotnymi czynnikami m.in. jest to czy jest to post tekstowy czy z filmem czy może zdjęciem, znaczenie ma liczba polubień postu i szybkość ich uzyskiwania, a także choćby takie czynniki jak to kto udostępnił post czy jest to osoba mająca szeroką i aktywna siec kontaktów, czy post jest masowo ukrywany. Im post bardziej atrakcyjny według algorytmu Facebooka tym większy jest jego zasięg.

Jakie rodzaje postów są dla algorytmu najbardziej atrakcyjne?

W celu zwiększenia zasięgu dodawajmy filmy na Facebooku gdyż takie posty generują 16% większe zainteresowanie niż takie, w których umieszczone są zdjęcia.

W przypadku linków duże znaczenie ma jakość źródła, a więc istotne jest czy jest to serwis/blog, który ma dużo interakcji społecznościowych, jaka jest jego oglądalność itd.

Objętość postów

Krótkie posty są bardziej angażujące. Użytkownicy Facebooka nie chcą czytać długich postów. Optymalna objętość tekstu, jaki powinniśmy zamieścić na Facebooku, to do 50 znaków.

Z kolei  najlepsza długość filmu na potrzeby Facebooka to między 30 a 45 sekundami. Tyle swojego czasu użytkownicy FB są skłonni poświęcić na zapoznanie się z filmem.

Nie kupujcie fanów

Na pewno bardzo złym rozwiązaniem jest kupno fanów. W rezultacie tak naprawdę zmniejszamy zasięg swoich postów wśród rzeczywistych fanów, a dodatkowo nie możemy liczyć na jakąkolwiek interakcję ze strony kupionych „martwych” fanów, co w konsekwencji  także wpływa na ostateczny rezultat zasięg postu.

Wypróbujcie płatną reklamę

Zupełnie innym tematem jest przeznaczenie nawet niewielkich kwot na reklamę na Facebooku. Można naprawdę osiągnąć zaskakująco dobre wyniki. To jest cały czas miejsce gdzie można promować się za rozsądną kwotę. Promujmy posty zachęcające raczej do polubienia strony, a nie pojedynczej usługi.

3 komentarze

  1. Avatar
    Joanna Mar 22 marca, 2017

    Pytanie, czy wysiłek wkładany w promocję kancelarii na FB w ogóle przekłada się na zwiększenie ilości klientów, czy większe zadowolenie dotychczasowych klientów.
    O ile widzę sens w prowadzeniu fanpage’a bloga prawniczego o specjalistycznej tematyce (wiadomo mniej więcej, co interesuje grupę docelową – przynajmniej u mnie to działa) to nie bardzo wyobrażam sobie aby klienci byli aż tak zainteresowani tym, co się dzieje w kancelarii. Interesującą tematykę merytorycznych artykułów również da się ustalić jedynie w przypadku wyspecjalizowanych kancelarii, ale gdy kancelaria zajmuje się obsługą np. przedsiębiorców wszystkich branży, to raczej trudno znaleźć artykuł, który zainteresuje wszystkich klientów.
    Pamiętajmy też, że fanami kancelaryjnego FB są najczęściej w dużym stopniu znajomi i krewni prawników z kancelarii, ewentualnie byli klienci, którzy po prostu kliknęli „lubię to” w ramach wdzięczności.
    Więc można od czasu do czasu pokazać coś z życia prawników, złożyć życzenia na święta, pochwalić się napisanym artykułem… ale żeby publikować więcej niż raz dziennie? Moim zdaniem to nie ma sensu. Ale może ktoś ma inne doświadczenia.
    Czy są jakieś badania, na ile opłacalny jest wysiłek włożony w częste aktualizacje na FB kancelarii?
    Pozdrawiam!

    Reply
    • Avatar
      Prawieoprawie 22 marca, 2017

      Dziękujemy bardzo za komentarz;-)
      Nie ma wątpliwości, że promowanie kancelarii ma istotny wpływ na pozyskiwanie nowych klientów. Pytanie jest inne – jak to robić skutecznie;-) To naprawdę przynosi efekty pod warunkiem, że działania podejmowane są systemowo, w sposób zaplanowany i konsekwentny, a do tego na bieżąco analizowane są efekty i w razie konieczności modyfikowane są pewne działania.

      Oczywiście dużo łatwiej promować specjalistyczną ”butikową” kancelarię, bo koncentrujemy się wokół konkretnych zagadnień i często bardzo sprecyzowanej grupy docelowej. Większość kancelarii w Polsce to jednak kancelarie jednoosobowe. Trudno prowadząc taką kancelarie „robić wszystko”, dlatego słusznym kierunkiem jest specjalizacja. Nawet w przypadku największych kancelarii nigdy nie jest tak, że robi się wszystko. Ponadto są pewne kategorie spraw, zleceń dużo bardziej dochodowych niż inne dlatego nawet w dużej kancelarii trzeba wybrać pewne tematy na które stawiamy i które będziemy promować.

      W przypadku bloga prawniczego warto go promować w mediach społecznościowych przez choćby fanpage samego bloga. To naprawdę zwiększa liczbę odwiedzin bloga i FB daje możliwość dotarcia do konkretnych interesujących nas grup.
      Co do fanpage’a kancelarii to nie musi być miejscem gdzie piszemy tylko o tym co dzieje się w kancelarii zwłaszcza przy wąskiej specjalizacji warto pisać, komentować w zakresie konkretnych tematów. To też dobre narzędzie podtrzymywania kontaktu z obecnymi klientami, przypominania się im. Fanpage może tez być bardzo użyteczny w zakresie rekrutacji.

      Co do częstotliwości wpisów – niestety algorytm FB tak działa, że pojedynczy wpis dociera najczęściej do kilku procent fanów, więc zwiększając częstotliwość docieramy do większej grupy.

      A na koniec to nie jest tak, że koncentrujemy się tylko na FB będziemy też pisać podobne publikacje o pozostałych mediach społecznościowych;-)

      Reply

Leave reply


Warning: Illegal string offset 'note' in /wp-content/themes/dialy-theme/functions/filters.php on line 223

Warning: Illegal string offset 'note' in /wp-content/themes/dialy-theme/functions/filters.php on line 224
<

Wpisz wynik działania: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.