Jak śledzić odwiedzających stronę kancelarii?

Twoja kancelaria jest „obecna” w internecie, ale nie do końca jesteś przekonany o realnej wartości strony firmowej dla prowadzonej działalności? Chciałbyś wiedzieć kto odwiedza witrynę twojej kancelarii i czego poszukuje? A może czujesz, że mogłaby być prowadzona lepiej, ale nie jesteś w stanie ocenić jak jest obecnie odbierana i czy dociera do tej grupy internautów, na której najbardziej Ci zależy?

Zapewne, że nie zdążyłeś się jeszcze zapoznać z jednym z najbardziej efektywnych narzędzi Google, służących do mierzenia wyników stron – Google Analytics. Na pewno warto to zmienić. Przekonasz się na jak wiele pytań znajdziesz szybką i pełną odpowiedź.

Google Analytics precyzyjnie zmierzy wskaźniki dotyczące aktywności na stronie Twojej firmy, takie jak liczba odwiedzających, czy długość odwiedzin. Ponadto wskaże ścieżkę przejścia użytkowników przez stronę, najpopularniejsze treści twojej witryny i wiele innych.

Na pewno w tym momencie zastanawiasz się, czy akces do Google Analytics może być trudny i czy wymaga większej, niż przeciętna, wiedzy? Mimo, że jest to narzędzie używane przez specjalistów do analizy bardzo szczegółowych danych, to przede wszystkim jednak odpowiada na wiele absolutnie podstawowych pytań, które zadają sobie właściciele stron. Dodatkowo, intuicyjna i prosta obsługa podstawowych funkcji sprawia, że absolutnie każdy będzie w stanie wykorzystywać Google Analyticsa na własne potrzeby.

Jak zainstalować Google Analytics ?

Do tego, by móc korzystać z pełnego wglądu do statystyk dotyczących popularności naszej strony internetowej dzieli cię zaledwie kilka prostych kroków.

Krok 1 : Zaloguj się do Google Analytics

Odwiedzamy adres: https://www.google.com/analytics/. Następnie przechodzimy do polecenia: „Załóż konto”. Będzie to znany użytkownikom konta Google panel. Jeśli posiadasz konto w Google to możesz je wykorzystać. Jeśli nie – musimy je utworzyć.

Krok 2 : Dodaj informację na temat twojej kancelarii do konta

W tym celu wystarczy wpisać nazwę konta, nazwę strony internetowej, adres URL, branżę, w której działamy i strefę czasową. W odpowiedzi uzyskasz „kod śledzenia” służący do mierzenia aktywności użytkowników na naszej stronie. Zapisz sobie ten fragment kodu w pliku tekstowym, musisz go bowiem zainstalować na stronie.

Krok 3: Wdrożenie kodu śledzenia na stronie internetowej firmy

W jaki sposób zainstalować ów kod? Można to uczynić na kilka sposobów. Najprostsze rozwiązanie to zastosowanie funkcji: „kopiuj” – „wklej” i dodanie kodu w odpowiednie miejsce skryptu na stronie.

Kod najlepiej dodać do elementu, który jest dynamiczny na całej witrynie – nagłówka strony. Jeśli natomiast nasza strona opiera się o CMS WordPress to wystarczy spisać identyfikator śledzenia, pokazujący się tuż obok kodu. Po czym zainstalować wtyczkę np. Google Analytics MonsterInsights i w jej ustawieniach podać identyfikator śledzenia.

Jeśli opisany proces jest dla ciebie zwyczajnie za trudny, to poproś o dodanie kodu do strony swojego informatyka lub firmę serwisującą stronę.

Google Analytics to jedno z cenniejszych narzędzi internetowych, dzięki którym można przeprowadzić precyzyjną i zarazem szczegółową analizę efektywności prowadzonej strony firmowej. Wnikliwe badanie to z kolei klucz do przeprowadzenia istotnych zmian optymalizujących serwis – m.in. pod względem pozycjonowania.

Google Analytics potrafi zaskoczyć nawet bardziej zaawansowanych internautów – liczba różnych danych, jakie prezentowane są za pomocą tego niezwykle użytecznego narzędzia, może zadziwić i jednocześnie zaabsorbować.

Warto poświęcić im trochę czasu, aby później wyciągnąć stosowne wnioski na temat bieżącego funkcjonowania naszej strony i ewentualnych zmian, które można wprowadzić, aby udoskonalić internetowe oblicze naszej firmy.