Czy wykorzystujesz infografiki na blogu lub stronie kancelarii?

Promocja z wykorzystaniem marketingu treści (content marketingu) jest coraz bardziej popularna, także w usługach prawnych.   Codziennie w Internecie pojawiają się miliony nowych treści. Jak wyróżnić się w tym gąszczy publikacji? Jak przyciągnąć uwagę Internautów?  W jaki sposób komunikować się równocześnie angażując swoich klientów i potencjalnych klientów?

Kluczem do sukcesu może być prezentacja informacji, danych w formie ciekawej, przyciągającej uwagę infografiki. Popularność tego narzędzia marketingu w ostatnich latach cały czas rośnie.

Infografika trendy

Źródło: Google Trends

Po co dołączać infografiki do strategii marketingu treści w kancelarii? Powodów jest przynajmniej kilka:

Wizualne treści są łatwiej przyswajalne.

Nasze mózgi przetwarzają informacje przedstawione w formie wizualnej znacznie lepiej niż tekst. Dlatego warto wykorzystać tą zdolność dostarczając dobrze zaprojektowane infografiki, które przełożą się na zwiększone zaangażowania użytkowników Internetu. Ponadto, nie każdy ma czas czy ochotę  na czytanie długich treści.

 

Infografiki przyciągają uwagę.

Treść w formie obrazów bardzo często przyciąga czytelników na znacznie dłużej, niż zwykły tekst, który najczęściej jest tylko skanowany. Ludzie kochają fakty, liczby i statystyki. Wystarczy dodać kilka atrakcyjnych obrazów i infografika gotowa!

 

Mają wirusowe zdolności rozprzestrzenia się w Internecie

Ponieważ infografiki przyciągają wzrok dużo bardziej niż tekst odbiorcy częściej się nimi dzielą i udostępniają w mediach społecznościowych. Internauci szczególnie chętnie dzielą się infografikami, które budzą emocje czy też są użyteczne dla odbiorcy bądź poruszają istotne dla grupy docelowej tematy. Nie bez znaczenia jest też sam strona estetyczna, wizualna infografiki.

Budują świadomość marki.

Poprzez swój wirusowy charakter infografiki budują popularność marki naszej kancelarii. Dlatego tworząc grafikę pamiętajmy aby zawsze umieścić na niej logo naszej kancelarii. Warto też zachować kolorystykę, elementy graficzne zgodne z naszą identyfikacją wizualną, wspierając w ten sposób budowanie świadomości marki w umysłach naszej grupy docelowej.

Budują wizerunek eksperta.

Publikując wyniki badań (nawet gdy nie są one nasze) dodatkowo w atrakcyjnej i przystępnej formie infografiki prezentujemy się jako ekspert w danej dziedzinie.

Upraszczają przekaz czyniąc go bardziej zrozumiałym dla odbiorcy.

Infografiki potrafią przekazać często zawiłe problemy, procesy prawne za pomocą obrazów, diagramów ograniczając użycie wielu często skomplikowanych i niezrozumiałych dla odbiorcy słów. Wszystko po to, aby jak najmocniej angażować odbiorców w publikowane przez nas treści dzięki zrozumiałemu i atrakcyjnemu wizualnie przekazowi.

 

Zwiększają ruch na blogu, stronie kancelarii.

Materiały wizualne generują dużo więcej interakcji (reakcji, komentarzy, udostępnień) niż posty zawierające tylko tekst. Ciekawa infografika w mediach społecznościowych będzie kierować ruch na bloga czy stronę kancelarii, ponieważ ludzie będą „udostępniać” i „klikać” w taki post.

 

Pozytywnie wpływają na pozycjonowanie.

Wirusowy charakter infografiki powoduje, że wzrasta liczba odwiedzin strony kancelarii czy bloga, a dzięki temu Google indeksuje stronę wyżej w wynikach wyszukiwania. Infografiki są także pomocne w zdobywaniu wysokiej jakości linków przychodzących, wpływając na pozycję strony w wyszukiwarce. Szczególnie jeśli pojawiają się w wartościowych i zgodnych z tematyką naszego bloga serwisach.

 

Kluczowe cechy idealnej infografiki:

  • ciekawa i dopracowana forma graficzna – najlepiej jeżeli kolorystyka, będzie zgodna z identyfikacją wizualną kancelarii jeżeli chcemy promować naszą markę,
  • chwytliwy tytuł,
  • zwięźle napisana treść – prostym ale poprawnym językiem, krótkie zdania,
  • rzetelne dane – wskazując źródło danych uwiarygadniamy infografikę pod warunkiem że jest ono wiarygodne,
  • dobrze, gdy infografika jest na tyle czytelna w przekazie, że może funkcjonować jako osobny materiał oddzielony od tekstu,
  • idealnie gdy infografika wzbudza emocje – przez co ma większe szanse na to, że stanie się viralem , będzie częściej udostępniana.

 

Z uwagi na to, ze Google nie czyta tekstów zamieszczonych na infografice warto pod infografiką zamieszczoną na blogu czy stronie kancelarii zamieścić transkrypcję najważniejszych treści czy wnioski, nie zapominając o słowach kluczowych.

 

Prawieoprawie