Spraw aby Twój blog pojawił się na pierwszej stronie wyników Google

Blogosfera prawnicza w ostatnich latach mocno się rozwija. Blogi są doskonałym narzędziem budowania wizerunku prawnika, marki kancelarii.

Jeżeli chcesz aby Twój  blog był skutecznym narzędziem promocji musisz zadbać o to by zajmował on wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Strony pokazujące się na pozycjach 1-10 to te, których treść Google ocenia jako najbardziej wartościową dla użytkownika. Twoim główny celem powinno być tworzenie treści, które pokochają zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki. Optymalizując blog dla obu „grup odbiorców”, możesz zdobyć wyższą pozycję przez co zwiększyć ruch na stronie i zwiększyć współczynnik konwersji.

W dzisiejszym wpisie dzielimy się praktycznymi wskazówkami na temat tworzenia blogów prawniczych  przyjaznych SEO.

Jak wybrać słowa kluczowe

Google obsługuje ponad 40 000 zapytań internautów na sekundę. Jeśli chcesz z tej masie zapytań przeskoczyć konkurencję, musisz pisać teksty odpowiadające na konkretne słowa kluczowe i wyrażenia wyszukiwane przez potencjalnych klientów. Co istotne, osoby nie mające wykształcenia prawniczego zazwyczaj formułują zapytania w inny sposób niż zrobiłby to prawnik, posługujący się prawniczym językiem.

Jak zidentyfikować właściwe słowa kluczowe? Jest wiele metod i narzędzi.

Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy dane hasło jest w ogóle wpisywane przez użytkowników jest wpisanie odpowiednich słów w samą wyszukiwarkę. Google automatycznie podpowiada popularne wyszukiwania. To najprostszy ale też nie dający zbyt wielu odpowiedzi sposób.

Warto skorzystać także z Google Trends – narzędzie wskazuje, które słowa kluczowe są popularne w danym momencie. Pozwala obserwować zmiany popularności fraz w czasie. Dzięki temu możemy określić czy wybrane przez nas słowa kluczowe mają potencjał i pod, które główne frazy najlepiej optymalizować wpis.

Jeśli masz mało pomysłów na słowa kluczowe, czerp inspirację od swojej konkurencji. Użyj narzędzi, aby sprawdzić, na jakie słowa kluczowe pozycjonuje się Twoja konkurencja – jeśli te słowa kluczowe są odpowiednie dla Twojej kancelarii, warto rozważyć ich wykorzystanie! SEMRush pozwala Ci wejść do konkurencji i zobaczyć wykorzystywane słowa kluczowe, ich pozycję w wynikach wyszukiwania, ruch uzyskany dla słowa kluczowego i inne istotne wskaźniki.

Pamiętaj, że najbardziej oczywiste słowa kluczowe nie zawsze są tymi najlepszymi słowami kluczowymi. Użytkownicy internetu mają tendencję do używania bardzo konkretnych, szczegółowych fraz kluczowych i pytań, gdy czegoś szukają. Długoogonowe słowa kluczowe stanowią do 70% całego ruchu wyszukiwania i mogą być kluczem do efektywnego SEO.

Przy krótszych bardziej ogólnych frazach konkurencja jest dużo większa. Pozycjonowanie bardzo ogólnej frazy do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania, może być długotrwałym i bardzo kosztownym procesem. Natomiast frazy z długiego ogona zazwyczaj potrzebują znacznie mniejszego zasobu pracy i czasu, co przekłada się na mniejszy koszt promowania tych fraz.

Answer the public może być wykorzystywane jako narzędzie do wyszukiwania zapytań długiego ogona. Pokazuje w jaki sposób internauci formułują swoje pytania, gdy szukają czegoś w wyszukiwarce. To narzędzie podpowiada tematy publikacji, które jednocześnie będą jednymi z najczęściej wpisywanych zapytań przez internautów.

Dzięki takim Po wykonaniu analiz i utworzeniu listy najbardziej wartościowych i trafnych słów kluczowych, podłącz je do narzędzia do badania słów kluczowych, takiego jak Planer słów kluczowych Google, Eksplorator słów kluczowych w programie Moz, Ubersuggest, Sprawdź jaki jest

Miesięczny wolumen wyszukań dla dowolnej frazy kluczowej możemy np. sprawdzić narzędziami do badania słów kluczowych, takimi jak Planer słów kluczowych Google, Ubersuggest,.

Umieszczaj słowa kluczowe w sposób naturalny w treści posta

Odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych jest istotne w procesie pozycjonowania stron internetowych. Słowa kluczowe i ich odmiany powinny przeplatać się w całym poście, ale w sposób naturalny. Słowo kluczowe powinno zostać zamieszczone w:

  • tytule
  • śródtytule (czyli słowa kluczowe umieszczone w nagłówkach <h1> do <h6>)
  • adresie URL
  • tekście alternatywny obrazka (Jest on ważny dla wyszukiwarek, a dokładniej ich robotów sieciowych zbierających dane. Tekst alternatywny pozwala połączyć obraz z danymi słowami kluczowymi – np. przy wyświetlaniu w Google Images)
  • meta opisie (czyli w tekście, który pojawia się w wynikach wyszukiwania Google pod adresem URL)
  • treści strony
  • anchorach (czyli linkach w tekście przekierowujących na konkretną stronę, wyświetlających się w formie ustalonych tekstów).

Pamiętajmy, że przede wszystkim piszesz dla ludzi, a nie wyszukiwarek. Należy unikać nadużywania słów kluczowych za wszelką cenę. Ważniejsza od ilości użytych fraz kluczowych jest treść tekstu i informacje, które chcemy przekazać. Skoncentrujmy się na zaangażowaniu czytelników poprzez pisanie w naturalnym stylu treści, które uwzględniają ich potrzeby i zainteresowania.

Upychanie słów kluczowych na siłę może przynieść odwrotny skutek, odstraszając potencjalnych czytelników, którzy wolą konkretny przekaz od bezsensownego bełkot z powtarzającymi się wyrazami. Nadużywanie słów kluczowych może także spowodować, że witryna zostanie ukarana.

Nie bój się linków zewnętrznych

Budując swój wpis na blogu, nie bój się linkować do innych artykułów lub blogów. Łączenie z renomowanymi stronami internetowymi nie tylko oferuje czytelnikom blogów dodatkowe materiały do czytania w celu poszerzenia ich wiedzy, ale także ma szansę wzmocnić Cię w wynikach wyszukiwania. Trzeba jednak mieć na uwadze, czy strona, do której linkujesz jest lepsza od Twojego bloga, czy gorsza. „Gorsze” linki mogą pociągnąć Twój blog w dół w wynikach wyszukiwania.

Pisz raczej dłuższe posty

Wyszukiwarki preferują dłuższe, bardziej szczegółowe posty na blogu.

Im dłużej wpis, tym większa szansa na pojawienie się w najlepszych wynikach wyszukiwania. SerpIQ stwierdził, że strony z 10. pozycją mają o 400 słów mniej niż strony z pierwszej pozycji. Dłuższe posty będą miały większą szansę na uzyskanie wyższej pozycję w wynikach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego.

Zalecamy pisanie co najmniej 300 słów na jeden wpis na blogu. Ta długość daje wyszukiwarkom mnóstwo słów kluczowych i tekstu do zaindeksowania i pomaga im zrozumieć, o czym jest Twój blog.

Z drugiej strony dłuższe teksty mogą odstraszyć czytelników. Żyjemy w ciągłym pośpiech, w świecie szybkich i krótkich informacji. W jaki więc sposób dłuższe posty na blogu mogą zainteresować dzisiejszych czytelników internetowych?

Musisz pisać w sposób czytelny. Zdania powinny być krótkie. Najlepiej jak akapity będą zawierały 2-3 zdań. Tekst musi być tak sformatowany aby łatwo można go było wzrokiem zeskanować. Wykorzystuj wypunktowania, które przyciągają uwagę czytelnika.

Nie zapomnij o wewnętrznych linkach

Łączenie różnych wpisów o podobnej tematyce na blogu za pomocą linków pomaga wyszukiwarkom indeksować Twoją witrynę i tworzyć dokładniejsze mapy witryn. Pomaga także odbiorcom odkryć więcej Twoich treści. Wewnętrzne linki do innych cennych treści dłużej utrzymują użytkowników w witrynie, zmniejszając współczynnik odrzuceń i zwiększając potencjał konwersji – a przecież o to przede wszystkim chodzi.

Nie przesadzaj jednak z wewnętrznym linkowaniem. Zastanów się zawsze, czy te linki, które dodajesz w naturalny sposób wiążą się z tematyką publikacji i czy będą one stanowić znaczącą wartość dla Twoich czytelników.

Prawieoprawie