Po co kancelarii Profil Firmy w Google?

Profil Firmy w Google dawniej Google Moja Firma, czyli wizytówka firmowa w Google, to wciąż ciekawy produkt, który może się okazać świetnym narzędziem promocji kancelarii prawnych. Mogłoby się wydawać, że sama wizytówka nie jest tak istotnym elementem marketingu w sieci jak strona internetowa, profile w mediach społecznościowych, czy blogi firmowe. Nie jest tak jednak do końca.

Profil Firmy w Google pozwala, małym nakładem pracy, zwiększyć widoczność kancelarii w wynikach wyszukiwania, a także w mapach Google. Warto więc nie tylko go posiadać, ale i stale aktualizować. Właściwa optymalizacja profilu pomoże efektywnie promować naszą działalność, szczególnie wtedy, gdy zależy nam na zaistnieniu w świadomości lokalnych klientów, np. firm z naszego miasta. W przypadku podmiotów z branży prawniczej, tak mocno przecież skupiających się na budowaniu wizerunku w sieci jak i poza nią, Profil Firmy w Google wydaje się absolutnie niezbędnym narzędziem.

Profil Firmy w Google – element większej całości

Profil Firmy w Google jest elementem spójnego panelu, usług Google skierowanych do biznesu, w którego skład wchodzą m. in. Mapy Google oraz kreator stron internetowych.

Dobrze opracowany profil to szansa na większe zainteresowanie ze strony klientów, nie tylko dzięki lepszej widoczności w wynikach wyszukiwarki, ale również możliwości aktywnego zarządzania – za jej pośrednictwem – profilem internetowym kancelarii. Mamy tu na myśli zarówno wspomnianą wyżej integrację z innymi aplikacjami Google i reklamami AdWords, jak również treściami pochodzącymi ze strony internetowej kancelarii, czy też z bloga, które możemy publikować w ramach wizytówki jako wpisy. Profil Firmy w Google jest de facto wygodnym i wielofunkcyjnym narzędziem, dzięki któremu – szczególnie niewielka firma – może samodzielnie promować swoją działalność. Finalnie taki profil może stać się głównym źródłem informacji o kancelarii w sieci, wszystko zależy od tego jak mocną stronę internetową posiadamy.

Podstawowe atuty wizytówki Google

  • Pojawia się obok wyników wyszukiwania (jako dodatkowe miejsce gdzie obecna jest nasza firma).
  • Pojawia się w lokalnych wynikach wyszukiwania, w mapce Google przed innymi wynikami.
  • Umożliwia kompleksową prezentację firmy w Google.
  • Wspiera profil firmy w Mapach Google.
  • Wizytówka posiadające opinie klientów doskonale budują wizerunek kancelarii.
  • Daje możliwość aktualizowania informacji dotyczących kancelarii.
  • Wykorzystuje szeroką społeczność Google.
  • Jest skutecznym narzędziem pozycjonowania.
  • Daje wgląd w statystyki ruchu.
  • To kolejna możliwość pozyskiwania zainteresowanych internautów.
  • Aplikacja jest responsywna – dostosowana do urządzeń mobilnych.
  • Jest łatwa w tworzeniu i bieżącym zarządzaniu.

Aby ją stworzyć, wystarczy wejść na stronę business.google.com i kierować się wskazówkami.

Wizytówka a SEO

Google wyświetla nasz profil firmowy analizując go w oparciu o kilka czynników – trafność, odległość i rozgłos.

Trafność – czyli faktyczna przydatności wizytówki jako odpowiedzi na pytanie użytkownika. Warto więc dodać do profilu kancelarii informacje o firmie, które mogą pomóc Google lepiej zrozumieć naszą działalność i dopasować naszą wizytówkę do odpowiednich zapytań użytkowników.

Odległość – jaka dzieli naszą firmę (adres wpisany w wizytówce) od faktycznej lokalizacji użytkownika.

Rozgłos – ilość informacji w sieci jaka prowadzi do naszej firmy, liczba linków kierujących do naszej strony internetowej, pomocne są też opinie klientów dodawane do wizytówki oraz posty dodawane do wizytówki.

Jak zoptymalizować Profil Firmy w Google?

Warto wziąć pod uwagę kilka niezbędnych wskazówek, dzięki którym profil naszej kancelarii w Google będzie atrakcyjniejsza dla odbiorców i będzie osiągał lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania:

Ustal istotne dla Twojej kancelarii słowa kluczowe i uzupełnij o nie opis

Na samym początku popraw opis swojego profilu biznesowego Google lub stwórz go od początku, dodając słowa kluczowe na jakie chcesz, żeby była widoczna Twoja kancelaria w Google i Mapach Google.

Jeżeli specjalizujesz się w rozwodach prawdopodobnie chcesz być widoczny wysoko w Google dla takich słów kluczowych jak prawnik rozwody warszawa, adwokat rozwód Warszawa itp. Masz do dyspozycji 750 znaków.

W celu wyszukania słów kluczowych możesz wypróbować takie narzędzia jak Answer the public, Planner słów kluczowych lub Trendy Google.

Sprawdź widoczność Twojej kancelarii w lokalnych wynikach wyszukiwania

Jeśli już zdecydowałeś które słowa kluczowe są dla Ciebie ważne, to dobry moment, żeby sprawdzić jak Twoja kancelaria jest widoczna w wyszukiwaniach lokalnych, kto jest Twoją konkurencją i na której pozycji jest Twoja kancelaria.

Jeżeli nie mamy odpowiednich narzędzi możemy to sprawdzić ręcznie, analizując poszczególne wyniki wyszukiwań Google w widokach lokalnych po wpisaniu określonych już słów kluczowych.

Oznacz prawidłowo kategorie

Wybierając kategorie pamiętajmy aby były one jak najbardziej precyzyjnie skorelowane z profilem działalności – tym wyniki wyszukiwania będą efektywniejsze.

Zastanów się jak zaprezentować nazwę kancelarii

Oczywiście nie możemy zmieniać nazwy kancelarii, jednak warto czasem dokonać niewielkich zmian np. rozszerzając nazwę o prosty opis działalności, tak by zwrócić uwagę tych internautów, na którym zależy nam najbardziej.

Precyzyjnie wskaż wszystkie dane adresowe

Pamiętajmy, aby dane adresowe były konkretne, nawet z podaniem dzielnicy, w której działa kancelaria, czy też z wyszczególnieniem godzin pracy.

Dodaj oferowane usługi czy sprzedawane produkty

W zakładce „Usługi” czy też „Produkty” możesz wpisać odpowiednio usługi czy produkty, które oferujesz w swojej kancelarii. Dodając produkty mamy możliwość zdefiniowania przycisku CTA (call-to-action, wezwania do działania na „Więcej informacji” i przekierować ruch na naszą stronę internetową np. na wybraną specjalizację.

Zdjęcia to ważny element Profilu Firmy w Google

Koniecznie uzupełnij profil o zdjęcia i filmy, które dodadzą osobistego charakteru i pozwolą Twoim potencjalnym klientom zbudować obraz Ciebie i Twojej firmy, pokażą jak wygląda Twoja kancelaria i kto w niej pracuje. Zdjęcia powinny podkreślać Wasze cechy i wyróżnić Was na tle konkurencji. Dodaj tylko prawdziwe zdjęcia i filmy swojej firmy.

Google zaleca uzupełnienie profilu o następujące zdjęcia:

  • Logo – optymalny rozmiar dla logotypu to 250 x 250 pikseli.
  • Zdjęcie na okładkę – niestety nie zawsze te zdjęcie pokaże się jako pierwsze, gdyż algorytm sam dobiera najlepsze materiały i nie mamy na to wpływu. Zalecany rozmiar zdjęcia na okładkę Google Moja Firma to 1024 x 576 pikseli, proporcja 16:9.
  • Wideo – maksymalny czas trwania 30 sek., rozdzielczość 720p lub wyższa.
  • Zdjęcia prezentujące nasze biuro – wystrój wnętrza wiele mówi o firmie. Warto pokazać też sale konferencyjne w których odbywają się spotkania.
  • Zdjęcia z zewnątrz – dodanie zdjęć budynku, w którym znajduje się nasza kancelaria pomogą szybciej odnaleźć wskazane miejsce i zwiększą rozpoznawalność firmy wśród klientów
  • Zdjęcia w trakcie pracy – pokaż w jaki sposób pracują prawnicy kancelarii. Zdjęcia od kuchni ocieplają zawsze wizerunek.
  • Zdjęcia prezentujące zespół – pokaż kto pracuje w kancelarii, zaprezentuj swój zespół.

W Profilu Firmy w Google dodajemy też grafiki do postów, najlepszy rozmiar obrazu dla posta to 1200 x 900 pikseli, czyli proporcja obrazu 4:3. Staraj się aby najważniejszy element grafiki znajdował się w jej centrum, wówczas nawet gdy grafika zostanie przycięta, kluczowy element powinien być nadal widoczny.

Zadbaj o recenzje

Recenzje to bardzo ważny element naszego profilu w Google ponieważ zwiększają naszą widoczność, jak i autorytet w sieci, są sposobem na budowanie zaufania i wiarygodności. Ludzie ufają innym ludziom bardziej niż firmom. Dobre recenzje mogą być decydującym czynnikiem, przy wyborze prawnika czy kancelarii. Potencjalni klienci mogą sprawdzić, ile wystawiono Ci opinii i jaka jest Twoja ocena końcowa (średnia ze wszystkich otrzymanych ocen).

Warto po zakończonym projekcie czy wygranej sprawie poprosić klienta o udzielenie opinii. Aby to ułatwić, Google udostępnia bezpośredni link do poproszenia klientów o zrecenzowanie usług Twojej kancelarii.

Co istotne nie możemy wyłączyć opinii na swoim profilu firmowym. Możemy jednak zgłaszać nieodpowiednie recenzje.

Nie panikujmy jednak gdy otrzymamy negatywną opinię Google uważa, że połączenie pozytywnych i negatywnych recenzji jest bardziej wiarygodne niż strona po stronie świetnych rekomendacji.

Powinniśmy odpowiadać na recenzje, zarówno pozytywne, jak i negatywne. Według badania Google firmy, które odpowiadają na recenzje, są uważane za 1,7 razy bardziej godne zaufania niż te, które tego nie robią.

Jeśli opinia jest negatywna, podziękuj klientowi i przeproś, gdy jest to uzasadnione ale też postaraj się rozwiązać problem w rzeczywistości.

Wykorzystaj posty do informowania o najnowszych wydarzeniach, artykułach, usługach

W profilu firmy w zakładce wpisy możemy publikować posty promujące wydarzenia, ofertę kancelarii lub treści z naszego bloga, czy też napisać co nowego się wydarzyło w naszej kancelarii.

O czym należy pamiętać publikując posty?

  • Preferowany format zdjęcia dodawanego do wpisów to 4:3
  • Kluczowe we wpisie jest pierwsze 80 znaków, więc warto przemyśleć co potencjalny klienta ma od razu zobaczyć po kliknięciu.
  • Nie zapomnij o dodaniu przycisku CTA (przycisk wezwania do działania), który zachęci do przejścia na stronę Twojej kancelarii, gdzie będzie np. cały artykuł na blogu czy też formularz zapisu na webinarium.
  • Google, podobnie jak inne media społecznościowe, oczekuje od nas systematycznego wrzucania postów i to przynajmniej raz w tygodniu. Ważne jest aby komunikację prowadzić regularnie!

Podsumowanie 

Cały proces tworzenia Profilu Firmy w Google nie zabiera zbyt wiele czasu – warto zatem poświęcić chwilę, aby go stworzyć – pozwoli to nie tylko lepiej „prezentować” kancelarię w Internecie, ale również aktywnie zarządzać różnymi „kategoriami” naszej aktywności w ramach rozbudowanego panelu Google dla firm.

Nie zapominajmy też aby na bieżąco i systematycznie monitorować widoczności swojej kancelarii w sieci i analizować jak poszczególne aktualizacje wpływają na cały proces zwiększania widoczności profilu firmy w Internecie.