Kartki świąteczne jako narzędzie promocji kancelarii

Kartka świąteczna to doskonały moment na podziękowanie klientom za cały rok i łatwy sposób na podtrzymanie kontaktu. Dlatego na pewno nie powinniśmy rezygnować z tej formy promocji. Do świąt pozostało kilka tygodni i to najwyższy czas żeby pomyśleć o kartkach świątecznych.

Pamiętajmy jednak, że wśród naszych klientów mogą być osoby, które nie obchodzą świąt Bożego Narodzenia. Dlatego warto sprawdzić do kogo wysyłamy życzenia. Ponadto firmowe kartki świąteczne nie powinny zawierać motywów jak i treści religijnych, a jedynie uniwersalne  wzory jak np. choinka.

Pytanie jednak jaką kartkę wybrać elektroniczną czy tradycyjną? Komunikacja elektroniczna stała się niemal wszechobecna w dzisiejszym świecie. Czy to znaczy, że nie ma już miejsca dla tradycyjnej, drukowanej kartki świątecznej? Jakie są wiec wady i zalety elektronicznych i tradycyjnych kartek świątecznych?

Karki elektroniczne

Kartki elektroniczne na pewno są wygodniejsze w porównaniu do tych tradycyjnych, gdyż dużo łatwiej i szybciej można je rozesłać do klientów. Mogą one być łatwo udostępniane i przekazywane za pośrednictwem poczty elektronicznej i social media. Zazwyczaj są one też tańsze od tradycyjnych kartek, biorąc pod uwagę koszt wyprodukowania kartki jak i koszt wysyłki.

Z drugiej strony często otrzymując tego typu kartki mamy poczucie, że taka forma składania życzeń jest mało osobista, że została wybrana z lenistwa i z oszczędności. Aby przeciwdziałać tego rodzaju percepcji, trzeba przygotować indywidualny, dedykowany tylko dla naszej kancelarii projekt kartki i na pewno unikać gotowych szablonów. Warto czasem dodatkowo podkreślić, że ta forma składania życzeń nie została wybrana z oszczędności, a na przykład z uwagi na to iż jest dużo bardziej przyjazna dla środowiska.

Kartki tradycyjne

Tradycyjne kartki są cały czas odbierane jako wyraz pewnej klasy i elegancji. Pamiętajmy aby tradycyjne kartki były podpisane przez nas odręcznie i warto dopisać kilka słów własnoręcznie zwłaszcza do osób, z którymi łączą nas częste kontakty.

Ważne żeby nasza kartka była oryginalna, przygotowana specjalnie dla naszej firmy, opatrzona była naszym logo, bo to narzędzie promocji naszej kancelarii. Co istotne papierowe kartki zazwyczaj są w okresie świątecznym ustawione w biurze tworząc element wystroju świątecznego przez co dużo dłużej są eksponowane i przypominają o tych, którzy je wysłali. W odróżnieniu od tych elektronicznych wysłanych mailem, których żywot kończy się wraz z zamknięciem maila. Z naszych obserwacji na pewno spada liczba wysyłanych tradycyjnych kartek, dlatego w coraz mniejszej ich liczbie łatwiej też zostać zauważonym.

To jaką kartkę wybrać?

Przede wszystkim kartka musi być spójna z naszym wizerunkiem. Jeżeli chcemy być postrzegani jako firma z tradycjami to zdecydowanie kartki papierowe będą bardziej odpowiednie, gdy jednak zależy nam na wizerunku nowoczesnej, dynamicznej kancelarii, wykorzystującej w swojej pracy nowoczesne narzędzia to w takim przypadku kartka elektroniczna doskonale koresponduje z tym obrazem.

A najlepszym rozwiązaniem może być przygotowanie projektu karki jednocześnie do druku jak i elektronicznej. Bo z jednej strony ważny jest spójny wizerunek, a z drugiej bardzo różna grupa odbiorców. Dodatkowo coraz więcej korzystamy z mediów społecznościowych, blogów, gdzie na pewno przyda się ta elektroniczna wersja.