Marketing w Twojej kancelarii nie działa?

Jak często macie wrażenie, że podejmujecie różne działania marketingowe w sieci, wykorzystujecie media społecznościowe, Google AdWords, pozycjonowanie, ale nie widzicie wymiernych efektów tych działań? Zanim wrzucicie je do worka z napisem „nieefektywne” warto sprawdzić co tak naprawdę przeszkadza w osiągnięciu efektów. Powodów może być wiele, ale w dzisiejszym wpisie wskazujemy kilka najczęstszych przyczyn.

Brak znajomości klientów i ich potrzeb

Jak dobrze znacie swoich klientów? Czy wiecie czego naprawdę potrzebują Wasi klienci? Dlaczego klienci kupili Wasze usługi?

Musicie zainwestować czas i energię w zrozumienie Waszych nabywców i monitorować ich zachowania oraz potrzeby. Jeśli nie wiecie, jak nabywcy zachowują się w trakcie całego procesu zakupu usługi prawnej, to trudno będzie Wam wybrać odpowiednie działania marketingowe które przyniosą realną sprzedaż i przychód.

Brak analizy działań marketingowych

Czy wiecie, kto wchodzi na Waszą stronę internetową, kiedy, jak często i czego na niej szuka?

Nie da się optymalizować działań marketingowych nie mierząc ich efektów. Aby efektywnie wykorzystywać narzędzia marketingu trzeba wiedzieć, które treści, informacje na stronie jak i kampanie marketingu internetowego działają najlepiej, a które trzeba poprawić.

Dzięki choćby Google Analytics ale także innym bardziej zaawansowanym platformom analityki internetowej możecie mierzyć skuteczność działań marketingowych.

Bardzo często podnoszonym przez prawników argumentem jest  brak czasu na analizy, a także brak znajomości odpowiednich narzędzi. Trzeba mieć świadomość że nie analizując choćby takich podstawowych danych jak źródła ruchu, odwiedziny stron i współczynniki odrzuceń, trudno jest wiedzieć, czy uzyskuje się zwrot z inwestycji, bo tak należy traktować marketing. Oznacza, to że działania marketingowe podejmowane są zupełnie na ślepo i istnieje prawdopodobieństwo, że część pieniędzy idzie w błoto.

Analizuj i weryfikuj skuteczność poszczególnych działań, kanałów komunikacji, jeżeli jakieś działania nie przynoszą efektów należy modyfikować lub zmienić na bieżąco.

Brak strategii

Plany marketingowe muszą być spisane i uwzględniać powinny terminy realizacji poszczególnych zadań, tylko taki plan ma szanse mobilizować do działania i pozwala też weryfikować poziom realizacji zadań.

Plan musi być spójny i uwzględniać wielokanałową promocję usług. Jeżeli decydujemy się na konkretne narzędzia marketingu to musimy określić po co to robimy, jakich rezultatów oczekujemy.

Niecierpliwość

Efekty działań marketingowych nie przyjdą w miesiąc czy dwa. To często niecierpliwość i brak systematyczności w działaniach sprawia, że nie jesteśmy w stanie doczekać efektów. Oczywiści zdarzają się tzw. złote strzały, ale najczęściej uzyskanie pozycji eksperta to przynajmniej dwa lata przemyślanych i systematycznych działań marketingowych.

Samodzielne realizowanie wszystkich działań marketingowych

Nowoczesny marketing w sieci jest coraz bardziej wielowymiarowy i skomplikowany, a także wymagający coraz większej wiedzy. Nie jesteście w stanie samodzielnie realizować wszystkich działań na najwyższym poziomie. Metodą nie jest też oddanie całości działań marketingowych zewnętrznej firmie. Nie będzie efektów jeżeli nie zaangażujecie się osobiście w marketing, bo to Wy musicie dokładnie wiedzieć, jakie chcecie osiągnąć cele i rezultaty. Ponadto, można zlecić napisanie tekstu prawniczego, ale to nie jest dobry pomysł. Jeżeli jesteście ekspertami, specjalizujecie się w danym temacie najlepiej jak takie teksty napiszecie sami. To też forma podnoszenia kompetencji, dokształcania się. Warto jednak korzystać z fachowej pomocy, bo marketing to inwestycja, której efekty zależą od zainwestowanych środków, czasu, wyboru odpowiednich doradców.