Jakie narzędzia e-marketingu są najbardziej skuteczne na rynku usług prawniczych?
Zastanawiacie się jakie działania marketingowe w internecie przynoszą największą efektywność, największy zwrot z inwestycji? Według najnowszych badań firmy GetResponse, przeprowadzonych na 2510 osobach z całego świata zajmujących się marketingiem internetowym, e-mail marketing i działania w mediach społecznościowych to dwa najlepsze narzędzia marketingu internetowego.
Około 18% marketingowców w badanej grupie, reprezentującej różne branże, twierdzi, że e-mail marketing zapewnia doskonały zwrot z inwestycji (ROI), a 17% uważa, że marketing w mediach społecznościowych jest skuteczny.
Działania w zakresie SEO, tj. optymalizacja stron www pod kątem wyszukiwarek (pozycjonowanie) zajmuje trzecie miejsce (14%), a wykorzystywanie reklam płatnych za klikniecie (PPC) zajmuje czwarte miejsce (12%).
Wśród badanej grupy 2510 respondentów 42% pracuje w firmach działających na rynku B2C, 19% na rynku B2B, a 39% w firmach działających na obu rynkach tj. B2B i B2C.
W badanej grupie respondentów byli marketingowcy pracujący na rynku usług prawnych. Co ciekawe respondenci pracujący na tym rynku znacznie częściej wskazywali e-marketing jako skuteczne narzędzie promocji, przynoszące doskonały zwrot z inwestycji.
Na rynku prawniczym za najbardziej skuteczne narzędzia marketingu internetowego uważany są e-mail marketing i programy partnerskie (marketing afiliacyjny), aż 31% uważa że przynoszą doskonały zwrot z inwestycji. Na trzecim miejscu są media społecznościowe (25%), a ex aequo czwarte miejsce zajmują content marketing i banery na stronie www (19%).
Budżety na marketing na rynku usług prawniczych w 2017 uległy istotnemu zwiększeniu w stosunku do roku wcześniejszego.
A jakie są Wasze doświadczenia i ocena skuteczności e-marketingu w Waszej kancelarii? A przede wszystkim – czy mierzycie efektywność podejmowanych działań?
Jeżeli nie wykorzystujecie jeszcze marketingu internetowego, to nie ma na co czekać i nie bójcie się próbować, eksperymentować. Często efektywność poszczególnych narzędzi zależy od wielu czynników (wieku, zainteresowań, od tego czy jest to klient indywidualny czy instytucjonalny, od charakteru usługi prawniczej). I jeszcze jedna ważna kwestia – efekty nie przychodzą od razu – tutaj konieczna jest konsekwencja i systematyczność w działaniu.