Online marketing usług prawnych w 2018 roku – co warto wdrożyć?

Internet zdominował świat marketingu, co oznacza, że zmieniła się również jego „dynamika”. Jeśli jakakolwiek firma (w tym prawnicza) chce pozostawać w „grze rynkowej” i skutecznie budować swoją markę oraz stabilną pozycję, także na rynkach lokalnych, nie może sobie pozwolić na pozostawanie w tyle szybko zmieniających się trendów. Jak będzie się przedstawiał online marketing w 2018 roku? Czy można się spodziewać wielu nowości, czy kontynuacji zmian, które już w sposób znaczący wpłynęły na strategie marketingowe firm?

Strony mobilne przede wszystkim

Jedno jest pewne – rośnie i to w bardzo szybkim tempie znaczenie internetu w wersji mobilnej – już w 2015 r. Google odnotował więcej wyszukiwań za pośrednictwem urządzeń mobilnych niż komputerów, w kolejnych latach trend ten utrwala się – w związku z tym wszelkie działania z zakresu marketingu online muszą także podążać w kierunku jeszcze większej mobilności.
Jeśli chcemy, aby strona naszej kancelarii plasowała się wysoko w wyszukiwarce, musimy mieć na uwadze, że ranking zostanie obliczony także według tego jak strona jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych. Trudno już sobie wyobrazić nowoczesną stronę internetową bez zastosowania zasad responsywności, już w fazie jej projektowania. W innym przypadku odbiorca wersji mobilnej może nie mieć wglądu do całej zawartości strony. Warto utworzyć jedną stronę, implementującą progresywne zasady projektowania, dzięki czemu wersja mobilna i stacjonarna nie będą się od siebie różniły.

Nacisk na bezpieczeństwo

Zmianą, która „zawitała” do wyszukiwarek w 2017 r., i na którą należy zwrócić szczególną uwagę, jest protokół HTTPS. Ostrzeżenia o niestosowaniu tego protokołu zaczęły się pojawiać szczególnie na tych stronach, które zawierają formularze. HTTPS będzie wymagany w Chrome, dlatego należy taką zmianę przeprowadzić jako jedną z pierwszych i najistotniejszych w 2018 roku.

Szybkość ładowania strony kancelarii

Nawet najwyższa jakość merytoryczna i marketingowa strony firmowej nie będzie miała okazji się „wykazać”, jeśli jej ładowanie pozostawi wiele do życzenia. A życzenie internauty A.D. 2018 jest jedno – optymalnie szybki dostęp do strony. Według różnych szacunków, kluczowe są pierwsze trzy sekundy. Jeśli w tym czasie strona nie wyświetli się, to około połowa internautów jeszcze szybciej… ją opuści!
Aby uniknąć takiego, niekorzystnego, obrotu spraw, warto zająć się szybkością ładowania strony. Warto też wykorzystywać technologie, takie jak AMP (Accelerated Mobile Page) – znacznie przyspieszające ładowanie strony na urządzeniach mobilnych.

Wyszukiwanie głosowe

Mimo, że wielu prawnikom temat może się wydawać nieznany, to nie jest to już taka nowość. Wyszukiwania z zapytaniem mówionym w znacznym stopniu determinują strategie optymalizacji pod SEO, choćby z tego powodu, że odpowiedzi są odczytywane na głos. Zmienia się specyfika zapytań, a pierwszy wynik jest jeszcze ważniejszy niż w wersji „pisanej”. Zwykle bowiem na wyszukiwarkę głosową decydujemy się, w sytuacji, gdy musimy coś szybko sprawdzić.

Dane strukturalne strony kancelarii

Aby strona kancelarii, pod tym względem, spełniła oczekiwania odbiorców, konieczne jest prowadzenie optymalizacji pod kątem uporządkowania danych strukturalnych.
Dane te mają także coraz większe znaczenie przy wyszukiwaniu informacji z rynku lokalnego. Dzięki wprowadzonym ulepszeniom – uzyskiwanie wyczerpujących informacji o firmach jest łatwiejsze i szybsze. Warto udostępniać na tyle szczegółowe informacje odnoszące się bezpośrednio do funkcjonowania firmy, aby wyszukiwarka „przyprowadziła” do nas potencjalnego klienta.

Wizytówki w Google My Business

Wyszukiwanie lokalne ma wyjątkowe znaczenie dla firm działających na określonym obszarze – nie inaczej jest z kancelariami. Google postawił na rozwój tej funkcji – dlatego w roku 2018 korzystajmy z nowych możliwości, dzięki którym będziemy mieli okazję przybliżyć naszą działalność podmiotom lokalnym.
Pamiętajmy, że Google My Business to wizytówka firmy i jako taka musi być zarówno merytoryczna, szczegółowa i profesjonalna, jak również charakterystyczna dla naszej firmy. Warto więc aktywnie korzystać z tego zaawansowanego narzędzia.
Marketing online w roku 2018 będzie coraz bardziej „mobilny” i spersonalizowany. Kluczowe będzie stosowanie rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo w sieci. Dlatego naszym zdaniem na te trendy należy zwrócić szczególną uwagę.