Kilka pomysłów na promocję Twojej kancelarii w sieci

Dziś skuteczna promocja kancelarii to też w dużej mierze marketing w internecie. Oczywiście nie brakuje głosów, że online marketing nie sprawdza się w branży prawniczej. Niestety bardzo często głosy te padają z ust osób, które prowadziły nieefektywne działania.

Jak pokazują statystyki tysiące osób szuka miesięcznie usług prawnych w sieci. Ilość ta będzie zapewne tylko rosła, zwłaszcza, że za sterami przedsiębiorstw zasiadają coraz młodsze pokolenia, dla których rzeczywistość wirtualna przeplata się z otaczającym ich światem. Jeśli chcemy, by świadomość naszej marki w sieci rosła w siłę, skupmy się na efektywnych działaniach wirtualnych, mających coraz wyraźniejsze przełożenie na rzeczywistość. Warto skorzystać z kilku sprawdzonych i zarazem skutecznych metod.

Strona internetowa kancelarii – nasze „centrum dowodzenia”

  • Aby marketing cyfrowy, bazujący na witrynie kancelarii, prowadził nas do wyznaczonych celów – zdobywania klientów, musimy w nią zainwestować – nie tylko pieniądze, ale również czas, kreatywność i jednocześnie – sprawdzone wzorce. Jeśli nie aktualizujemy naszej strony, a ostatni nowy wpis w aktualnościach jest z ubiegłego roku, ktoś może uznać ją za „zamkniętą”.
  • Ustalmy jasne cele dla strony. Pamiętajmy jednak by formułować je bardzo szczegółowo. Takim celem może być np. pozyskanie maili od potencjalnych klientów z branży medycznej. Na każdym etapie tworzenia i rozbudowywania strony należy pamiętać o założonym celu, będzie to swoistą klamrą, która „zespoli” poszczególne części witryny (jak i landing page) w spójną całość: merytoryczną i marketingową.
  • Nie zapominajmy o optymalizacji strony i zasadach SEO, które pomagą nam poprawić swoją widoczność w sieci (o ile chcemy – a jest to oczywiste – dobrze wypozycjonować stronę w wyszukiwarkach).
  • Poszczególne zakładki muszą być bardzo konkretne, skierowane do konkretnych grup odbiorców, ale zarazem atrakcyjne w odbiorze i kompletne. Pamiętajmy, że potencjalny klient nie będzie czytać całej naszej strony od deski do deski. Jeśli szybko nie znajdzie na niej to co go interesuje, opuści ją.
  • Serwis internetowy rządzi się swoimi „technicznymi” prawami. Nawet najbardziej jakościowa treść, jeśli nie zostanie odpowiednio wyeksponowana, nie „trafi” do odbiorcy. Pamiętajmy o stronie graficznej i poszczególnych funkcjach.
  • Nie zapominajmy o stworzeniu serwisu responsywnego (wizualnie dostosowanego do urządzeń mobilnych – coraz częściej przeglądamy sieć właśnie za ich pomocą).

Wartość strony – budujemy mocną pozycję 

Nie będziemy mieli możliwości „zawalczyć” z konkurencją, jeśli ruch na naszej stronie nie będzie zadowalający i perspektywiczny. Co „nakręca” dynamikę ruchu na stronie?

  • Angażująca treść – skuteczne informowanie. Pamiętajmy o tym, że potencjalnych klientów nie interesuje teoria prawa. Zdecydowanie bardziej zaangażuje ich „praktyka”, czyli konkretne odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Doskonałą formułę dla tego typu działań stanowi blog, w ramach którego możemy prowadzić narrację językiem „przyswajalnym” dla osób, które nie są obeznane z terminologią prawniczą, a jednocześnie, budować zasób wiedzy u czytelników. Jeśli pojawiają się pytania – starajmy się na nie szybko i konkretnie odpowiedzieć.
  • Dziel się wiedzą na temat Twojej dziedziny prawa. Jedną ze skutecznych taktyk marketingowych jest stworzenie bezpłatnych ebooków. Może to być np. plik PDF, w którym zawrzemy informacje na określony temat. Poprośmy odbiorców o to by pozostawili nam swój e-mail w zamian za jego udostępnienie.
  • Warto, by na stronie pojawiały się treści z „potencjałem wieloletnim”, tzw. „evergreeny”, których treść będzie aktualna i zarazem pomocna dla odwiedzających witrynę za rok, dwa i więcej.
  • Nie zapominajmy, że marketing treści to nie tylko tekst. Jeśli chcemy być na bieżąco z trendami marketingowymi, nie zaniedbujmy materiałów video, które (jak wskazują wszystkie statystyki) są elementem zdecydowanie częściej przyciągającym uwagę niż tekst czy grafika.

Grupa docelowa i marketing „dedykowany”

Jeśli nieprecyzyjnie określimy grupę najbardziej dla nas wartościowych klientów, wówczas nie dostosujemy do niej strategii promocyjnej. Cel rozwoju strony powinniśmy zdefiniować za pomocą określenia kilku profili klienta – mając to na uwadze, będziemy mogli reklamować się w optymalny sposób, także w innych mediach.

  • Zainwestujmy w płatną reklamę – skorzystajmy z możliwości Facebooka. Odpowiednia weryfikacja grupy docelowej pomoże dokładnie „dopasować” treść komunikatu reklamowego do odpowiedniej grupy aktywnych użytkowników Facebooka, którzy są serwisowi doskonale znani, jeśli chodzi o ich zainteresowania i potrzeby. Doskonałe możliwości kierowania reklamy daje nam także LinkedIn, który skupia specjalistów z wielu branż. Wykorzystajmy go.
  • Zaawansowane opcje targetowania na największym społecznościowym serwisie świata to wartość sama w sobie, której nie można sobie „odpuścić”, chcąc odnieść sukces promocyjny. Warto uaktywnić m.in. funkcję Facebook Pixel – ten prosty kod pozwoli zwiększyć konwersję dla danych grup docelowych, zbierając o nich dane i kierując na nich reklamy.
  • AdWords – płatne kampanie w wyszukiwarce możemy kierować zarówno do nowych użytkowników szukających usług prawnych w sieci jak i np. osób, które już odwiedziły naszą stronę.