Jak sekcję FAQ wykorzystać w pozycjonowaniu strony kancelarii?

Czy na witrynie internetowej Twojej kancelarii są strony z często zadawanymi pytaniami (FAQ)? Być może nie zdajesz sobie z tego sprawy, ale takie strony są nie tylko pomocne dla obecnych i potencjalnych klientów, którzy mają jakieś pytania – w rzeczywistości mogą poprawić rankingi Twojej firmy w wyszukiwarkach, jeśli zostaną stworzone z myślą o właściwych słowach kluczowych i strategii SEO. Treść, którą wypełniona jest sekcja FAQ może być wykorzystywana do procesów pozycjonowania witryn internetowych.

Sekcja FAQ jako element strategi content marketingowej

Dziś sekcja z pytaniami i odpowiedziami funkcjonuje jako jedna z form content marketingu (tzw. marketingu treści), którą warto włączyć do strategii rozwoju witryny. Na popularne formy content marketingowe wykorzystywane przez kancelarie składają się np. wpisy na blogu kancelarii, teksty na stronie opisujące zakres oferowanych usług, opisany zakres doświadczenia prawników czy kancelarii często w formie opisu konkretnych zrealizowanych projektów czy wygranych procesów, infografiki. Lista najczęściej zadawanych pytań może być doskonałym wsparciem dla pozostałych treści, dając użytkownikowi spójny obraz strony Twojej kancelarii. Co ważniejsze, każda z tych form pozwala dzielić się z czytelnikami wiedzą i doświadczeniem, budując za razem wizerunek eksperta.

Ogranicz pytania do tych najbardziej istotnych

Z punktu widzenia pozycjonowania dobrze gdy treści na stronie koncentrując się na wybranym temacie. Na przykład kancelaria specjalizująca się w prawie nieruchomości może w sekcji FAQ mieć tematy, takie jak „umowa sprzedaży nieruchomości” lub „nabycie nieruchomości w drodze spadku”. Te pojęcia są nie tylko istotnymi z punktu widzenia pozycjonowania w sieci, ale są też częstymi pytaniami, z jakimi zwracają się klienci.

Nie chodzi też o to by na jednej stronie FAQ mieć odpowiedzi na wszystkie możliwe pytania. Zbyt duża ilość informacji sprawia, że te ważne treści zginą w gąszczu tych nieistotnych. Opracowując listę pytań warto porozmawiać z klientami i zastanowić się nad pytaniami, które najczęściej są zadawane. Warto też przeprowadzić analizę słów kluczowych, odpowiednich dla Twojej kancelarii, wykorzystując do tego choćby takie narzędzia jak aplikacja Answer The Public, czy Planer Słów Kluczowych. Pomoże to zawęzić sekcję FAQ do konkretnych tematów i pytań.

Warto uporządkować pytania według tematów, słów kluczowych. Uzyskując w ten sposób lepszy efekt pod kątem pozycjonowania, a także pomagając odwiedzającym stronę łatwiej odnaleźć szukane treści.

Używaj słów kluczowych mądrze

Tworząc od nowa czy korygując istniejące strony z najczęściej zadawanymi pytaniami, pamiętaj aby dołączyć słowa kluczowe do takich elementów strony, jak sam tekst, tytuły stron SEO, adresy URL stron, nagłówki i podtytuły, linki wewnętrzne, atrybuty alt w opublikowanych grafikach i nazwy obrazów. Wszystkie te kroki są niezbędne, aby pozycja strony w wynikach wyszukiwania była jak najwyższa. Nie chodzi też o to aby na stronie dodać jak największą liczę słów kluczowych. Google jest teraz na tyle sprytny, by wychwycić takie taktyki, a faktyczni użytkownicy uznają treść za nieczytelną. Zamiast tego warto skupić się na kilku powiązanych słowach kluczowych i używać ich naturalnie zarówno w pytaniach, jak i odpowiedziach na stronie FAQ.

Wykorzystaj linkowanie wewnętrzne

Nie jest konieczne aby odpowiedzi na pytania znalazły się w całości na stronie FAQ. Można w ten sposób zanudzić użytkowników ogromem treści. Warto jednak  powiązać pytanie z artykułem na blogu, który odpowiada na to pytanie bardziej wyczerpująco, czy z zakresem świadczonych przez kancelarie usług. Wykorzystując w ten sposób korzystne dla strony linkowanie wewnętrzne.

 

Stworzenie listy pytań i odpowiedzi FAQ to dobry krok w kierunku zwiększenia ruchu na stronie kancelarii, a w konsekwencji wzrostu zapytań ofertowych. Pod warunkiem, wzięcia pod uwagę wytycznych dotyczących pozycjonowania SEO, a jednocześnie pozostając skoncentrowany na potrzebach użytkownika.

Prawieoprawie