Czy usługi prawne sprzedają się w Internecie?

W rozmowach z prawnikami bardzo często słyszymy, że usługi prawne nie sprzedają się przez Internet. W usługach prawnych potrzebna jest bezpośrednia relacja. Jeżeli jednak usługi medyczne sprzedają się w sieci, to dlaczego nie mają się sprzedawać usługi prawne? Zdrowie ma dla nas najwyższą wartość, a potrafimy je powierzyć lekarzom znalezionym w sieci. Dlaczego więc większość prawników, uważa ten kanał sprzedaży za nieefektywny? Dlaczego większość prawników nie podejmuje próby promocji usług wykorzystując do tego możliwości jakie daje Internet?

Tylko nie mówicie, że Waszych klientów nie ma w sieci.

Z roku na rok użytkowników Internetu w Polsce przybywa. Ponad 75% Polaków ma dostęp do Internetu i zdecydowana większość korzysta z niego regularnie. Tak wynika z raportu Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2018 roku opublikowanego przez GUS.

W Internecie spędzamy coraz więcej czasu.

Statystyczny Polak korzysta z Internetu 11 godzin dziennie, czyli o 5 godzin więcej niż jeszcze dwa lata temu[1].

Co to oznacza? Że w planach marketingowych Twojej kancelarii musisz uwzględnić Internet jako istotne narzędzie promocji, pozwalające dotrzeć do Twojego rynku docelowego.

Opinie mają znaczenie.

Niezależnie od tego, czy decydujemy się na zakup przez Internet, czy też nie, coraz częściej w proces zakupów włączamy swoje urządzenie mobilne.

Pierwsze miejsce, które odwiedza konsument planując zakup towaru czy usługi jest strona marki, a zaraz potem sprawdza recenzje online, w dalszej kolejności kanały społecznościowe i wideo.  84% internautów ufa recenzjom w sieci na równi z poleceniami od znajomych.

Zaufanie do mediów społecznościowych jest wysokie.

Nic dziwnego, że pokolenia, które wychowały się w mediach społecznościowych – Millenialsi i pokolenie Z – ufają tym mediom najbardziej. Jednak media społecznościowym cieszą się także dużym zaufaniem wśród 70% osób z pokolenia X i 53%  osób z pokolenia Baby Boomers.

Dla 72% Polaków media społecznościowe są codziennym źródłem informacji, wyprzedzają wszystkie tradycyjne źródła, w tym radio.

Facebook i YouTube są sieciami społecznościowymi cieszącymi się największym zaufaniem[2]. Czy uwzględniłeś w planie marketingowym Twojej kancelarii wykorzystanie tych mediów?

 

Marketing cały czas ewoluuje przede wszystkim w efekcie rozwoju i zmian technologicznych, a w konsekwencji zmian zachowań, potrzeb i oczekiwań klientów. Znaczna część kancelarii musi dostosować sposób komunikacji i dostarczania wartości klientom zgodnie z duchem czasu.

Siłą Internetu jest m.in. jego różnorodność, a sukces działań marketingowych w dużej mierze zależy od znajomości specyfiki i charakteru poszczególnych mediów oraz ich wykorzystywania w umiejętny sposób.

Charakterystyczne jest to, że pozytywna ocena mediów społecznościowych jako narzędzia marketingu wystawiana jest w dużej mierze przez podmioty, które wykorzystują media społecznościowe do promocji kancelarii, zaś negatywna ocena dominuje wśród podmiotów korzystających w nieznacznym stopniu lub wcale z tych kanałów komunikacji.

 

[1] raport McKinsey & Company „Cyfrowi Polacy – przyspieszenie e-rewolucji

[2] 2019 Adobe Brand Content Survey

Prawieoprawie