Strategia błękitnego oceanu – recenzja książki

„Strategia błękitnego oceanu” autorstwa W. Chan Kim i Renée Mauborgne to książka którą trzeba przeczytać. Zwłaszcza dzisiaj, na coraz bardziej konkurencyjnym rynku usług prawniczych wydaje się, że wynikiem agresywnego konkurowania może być jedynie „czerwony ocean” rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. Prawdą jest, że większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, a niestety strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości.

Autorzy pokazują, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu nad konkurentami, lecz przez stworzenie błękitnych oceanów,  czyli będą wstanie wykreować wolną i niezagospodarowaną jeszcze przestrzeń rynkową. Dzięki temu konkurencja przestanie być istotna, a przedsiębiorstwa wykorzystują w pełni innowacyjność do kształtowania swojej pozycji. Istotą tej strategii jest innowacja wartości, której celem jest koncentrowanie się na wytwarzaniu nowych wartości dla klientów i własnego przedsiębiorstwa.

Gorąco polecamy tą książkę, bo to czas, żeby przemyśleć strategię kancelarii i zastanowić się jak wypłynąć na błękitny ocean, jak stworzyć nową wartość pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt.