Twój profil na LinkedIn może być lepszy

LinkedIn to portal, który w zakresie budowania bazy kontaktów biznesowych w naszej ocenie nie ma sobie na dziś dzień równych. LinkedIn z każdą nową funkcjonalnością wciąż rośnie w siłę. Tym bardziej warto postawić na zaangażowaną obecność w ramach tej szybko rozwijającej się społeczności. Musimy jednak pamiętać, że aktywność na tego rodzaju portalu powinna być zintegrowana z całością naszego profesjonalnego wizerunku – w sieci i poza nią.

Mogłoby się wydawać, że jeśli z powodzeniem realizujemy się już od jakiegoś czasu w serwisach społecznościowych np. na Facebooku, to odkryliśmy już większość rządzących tego rodzaju platformami zasad i zależności. Pamiętajmy jednak o tym, że każdy portal ma swoją specyfikę, której odpowiednie wykorzystanie pozwala nam na lepsze dotarcie do potencjalnych odbiorców.

Warto wprowadzić kilka zmian w profilu na LinkedIn (o ile jeszcze tego nie zrobiliśmy), które uatrakcyjnią nasz profil, na tyle, że stanie się jeszcze bardziej „zauważalny” i będzie to przekonująca „obecność”.

Oto niektóre nasze propozycje:

  • Bądźmy aktywni i zamieszczajmy posty regularnie – nie da się odpowiedzieć wprost na pytanie, o to ile wpisów powinniśmy dodawać w miesiącu. Podglądając liderów w każdej branży widzimy, że publikują posty niemal codziennie. Czy więc powinniśmy publikować ok. 20 wpisów? Tak, ale tylko jeśli są to treści wartościowe dla odbiorców, związane z naszą działalnością lub konkretnie jej dotyczące. Taka aktywność zostanie doceniona przez innych internautów, którzy będą częściej zaglądać na nasz profil. Pamiętajmy jednak, że zbyt duża liczba aktualizacji „na siłę” może drażnić odbiorców.
  • Przyciągajmy wartościowych obserwatorów – co zrobić, żeby przyciągnąć tych, którzy z różnych powodów są dla nas cenni? Tworząc profil zadbajmy już na wstępie o pozyskanie odpowiedniej liczby „wartościowych” kontaktów, nie chodzi tu o ilość – bardziej o jakość i powiązanie ze sferą zawodową nam bliską. Każdy taki kontakt to również jego sieć kontaktów – osób, które przyglądają się temu co komentuje i udostępnia.
  • Zadbaj w sposób szczególny o zdjęcia. Powinny być profesjonalne, choć niekoniecznie „formalistyczne”. Dobre zdjęcia (szczególnie profilowe) to wirtualna wersja „pierwszego wrażenia”, które już na wstępie może decydować o powodzeniu albo fiasku wielu naszych planów.
  • Podsumowanie – warto uzupełnić ten blok „szybkim” i konkretnym podsumowaniem swojej działalności zawodowej, to idealne miejsce na swoistą „reklamę”.
  • Projekty – jeśli masz w swoim dorobku projekty, którymi chciałbyś się pochwalić to warto dodać je do swojego doświadczenia. Warto też na bieżąco zdobywać potwierdzenia.
  • Wolontariat – w opisie swojej osoby nie zapomnij podać informacji o działalności pozazawodowej np. pracy w wolontariacie.
  • Umiejętności – powinny korespondować z całością naszego profesjonalnego wizerunku. Nie dodawaj ich na siłę, czasem mniej znaczy więcej. Pamiętaj szczególnie o tych, które czynią cię wyjątkowym. Innymi słowy, nie chodzi o liczbę, a o to czy faktycznie są przydatne w procesie budowania twojego wizerunku.
  • Nie będzie przesadą podanie swoich tytułów naukowych.
  • Publikacje – prawnicy często mają się w tym zakresie czym pochwalić, skorzystaj z tej funkcji.
  • Rekomendacje – są istotne, ale muszą być przydatne z biznesowego punktu widzenia. Powinny podkreślać to na czym najbardziej nam zależy, w kształtowaniu naszego wizerunku i strategii działalności.
  • Aktualizuj profil – warto, abyś dzielił się informacjami na temat swojego rozwoju zawodowego – np. o podjętych szkoleniach, studiach, posiadanych i nowych certyfikatach, dyplomach itp.
  • URL niestandardowy, z twoim nazwiskiem, również będzie wskazany.
  • Z kwestii technicznych: jeśli zamierzasz szukać nowej pracy, a nadal jesteś zatrudniony – zadbaj o to, by określone informacje na temat twoich planów nie znalazły się w ustawieniach publicznych.

Być może od dość dawna nie uaktualniałeś swojego profilu, nie porównywałeś z innymi i nie zauważyłeś, że trendy autoprezentacji na portalach takich jak LinkedIn zmieniły się . Warto nie tylko uporządkować swój profil, tak aby najistotniejsze informacje zostały uwypuklone, ale również popracować nad stylem, tak aby profil był nowocześniejszy.