Jak zwiększyć zasięg swoich postów na Facebooku?
Jeśli zamierzamy „wprzęgnąć” Facebooka w szerszą strategię marketingową naszej kancelarii to musimy prowadzić nasz profil w taki sposób, aby przyciągnął nie tylko największą liczbę, ale też „jakościowych” dla nas fanów, którzy mogą się stać naszymi klientami (najlepiej z „potencjałem” na przyszłą lojalność). Nowy fanów jednak bardzo trudno będzie nam pozyskać jeśli nasze wpisy na facebookowym profilu kancelarii będą notować niewielki zasięg. Jeśli wiec systematyczność publikacji postów i wyszukiwanie ciekawych treści nie jest dla Ciebie problemem, to właśnie zasięg jest tym elementem, nad którym powinieneś popracować w następnej kolejności.
Co zrobić, aby posty, które prezentujemy na profilu, miały jak największy zasięg?
- Zachęć do interakcji – post powinien zachęcać do komentowania, polubienia, czy też udostępniania. Posty komentowane i likowane docierają do kolejnych znajomych naszych fanów, a więc wyświetlane są większej liczbie użytkowników Facebooka.
- Dobierz odpowiedni czas na publikację posta – pamiętajmy, że dla skuteczności wpisu najważniejszych jest pierwszych kilka minut po opublikowaniu. Dobierzmy wiec dobrze czas jego publikacji, tak by dotrzeć do możliwie jak największej liczby odbiorców.
- Koryguj i zmieniaj – nie obawiajmy się edytować wpisu, wprowadzić zmiany i po jakimś czasie ponownie go udostępnić. Często wpis zwyczajnie nie załapie i trzeba go nieco poprawić, zwłaszcza jeśli mamy na to fajny pomysł.
- Różnicuj posty – te, które zawierają nie tylko tekst, ale również materiały audio, video, zdjęcia i grafikę – zachęcają o wiele skuteczniej do przyjęcia aktywnej postawy przez użytkownika. Nuda to jeden z najgorszych „wrogów” aktywności społecznościowej! Jeśli już dość długo jesteśmy aktywni na Facebooku, warto też pomyśleć od czasu do czasu o odświeżeniu wizerunku, a więc wprowadzeniu różnych zmian stylistycznych w postach (pod względem treści i prezentacji samego wpisu).
- Taguj posty – dodawaj informacje o twojej lokalizacji i hasztag. Nie obawiajmy się również zamieszczać typowych dla Facebooka „środków ekspresji” – takich np. jak emotikony i oznaczenia stanu – musimy tu jednak wykazać się szczególnym wyczuciem. Po pierwsze, znaków takich nie może być zbyt wiele, po drugie – powinny się pojawiać przy postach „luźniejszych” tematycznie, niekoniecznie przy tych typowo merytorycznych, odnoszących się bezpośrednio do profilu prowadzonej przez nas działalności.
- Oznacz znajomych – dodaj do opisy postu informacje o osobie, z która w danym miejscu aktualnie przebywasz. Istnieje szansa, że upubliczni ona ten post również na swoim profilu, a to zwiększa twój zasięg.
- Wykaż się aktywnością po opublikowaniu postu – nie obawiaj się zamieścić własnego komentarza pod postem, zwłaszcza jeśli jest pod nim dyskusja, zachęca to użytkowników do podjęcia z tobą dialogu, komentowania i tym samym… aktywnego zwiększania jego zasięgu i popularności w sieci społecznościowej.
- Udostępniaj dalej – poproś znajomych by udostępnili twój post lub udostępnij go korzystając z innych swoich profili (indywidualnych czy też firmowych).